[linux-ileri] Re: cekirdek ve turkce karakter

---------

From: C.Hakan POLATKAN (hakanpolatkan@efsanelinux.org)
Date: Fri 19 Dec 2003 - 08:50:05 EST

    From: "Murat Koc" <murat.koc@frontsite.com.tr>

    > Eger beni ikna edebilirsen sunlari sunlari ekleyecegim diye ben varim.

    Neden kendi kendinizi ikna etmiyorsunuz ?
    Dunya uzerindeki belli basli dagitimlar hakkinda iyi derecede bilgi
    sahibisiniz. Bir dagitim nasil olmali, neler olmali, neler olmamali, kimlere
    ne sekilde hitap etmeli gibi sorularin yanitlarini zaten biliyorsunuz. Isin
    teknik kisimlarina gelince, onlari da en azindan benden kat kat iyi
    biliyorsunuz.

    Bunlar bir yana bilgi islem agini Linux'a gecirmeye calisan ulkelerden de
    haberdarsiniz.

    Ornegin Cin'in birkac yil sonra elindeki know/how'lar ile nerelere gelecegi,
    neler yapabilecegini biliyoruz. Bilgi-islem bakimindan tam bagimsizliklarini
    yakin bir zamanda kazanacaklar. Bu bagimsizligin getirileri korkunc boyutta
    olacak. Bu durum istenen bir durum degil mi ?

    Yani bunun gibi bir durum ikna olmaya yetmiyor mu hocam ? Ben eminim ki siz
    de bazi seylerin farkindasiniz. Bu seyler ikna olmaya yetmiyor ise ne
    yapmaliyiz ki ?

    Siz bu konuya aciklik getirdiginiz zaman ben de sormayi kesecegim :)

    Bir dagitim cikacaksa bu ya zevkten cikar, ya is icin cikar ya da
    mecburiyetten cikar. Ulke olarak bizim mecburiyet zamanimiz coktan geldi,
    gecti. Durumumuz ortada...

    Yani illa diger dagitimlardan farkli mi olmak gerekiyor ? (ilk basta...)
    Her ne kadar yeni bir dagitim cok farkli olmayacak desek te ister istemez
    farkliliklari koymus olacagiz. Bunun sonraki surumleri de var. Iki, uc surum
    sonra biraz daha farkli bir konum ve karakteristikte olamaz miyiz ?

    Gordugum kadariyla siz dagitim olayini orijinallik durumuna gore
    degerlendiriyorsunuz. Ben ise biraz daha farkli kriterlere gore
    degerlendiriyorum. Ben sadece end_user dediginiz insanlarin bunu
    kullanmasini dusunmuyorum.

    Bana lutfen soyleyin. Bir universite ya da herhangi bir devlet dairesi...
    iki dagitim da ayni isi yapabiliyor. Biri yerli, biri yabanci (tekel urunu
    degil ona gore :) Hangisi daha kolay yer edinir ? Hangisi insanlara tat
    verir, gaz verir, his verir ? Bu noktada bir soru daha sormaliyim. Yerli bir
    dagitimi kullanmak size ya da baskalarina tat vermiyor ve bazi hisler
    uyandirmiyorsa bu konuyu zaten burada kapatiyoruz demektir. :)

    Eger bir parca benimle ayni seyleri hissedebiliyorsaniz (herkes) ben diyorum
    ki; ulkenin cesitli mekanlarini Linux'a gecirmek, Redmond'u pazar disi
    birakmak ve Linux'un ilerleyisini ulkemizde hizlandirmak yeni, yerli bir
    dagitimdan gecer. Bu alanda da yazilim gelistirmek isteyenlerin yuruyecegi
    yol daha belirgin olur.

    Ben hazirladigim bir yazilimin Debian'a girmesinden bir programci olarak cok
    mutlu olurum. Ayni programim yerli bir dagitima girerse bu beni
    onurlandirir.

    heh hala bazi iletilerde Turk saplantisindan bahsediliyor. Adi oyle ise
    olsun ne diyelim :)

    Ben doktor degilim, degisik buluslarla adimi tip dunyasinda duyuramam.
    Avukat hic degilim, baba davalari kazanamam. Ben programciyim, Linux
    severim. Daha fazla seyi severim. Ben gidipte onerdikleri gibi FrontPage ya
    da DreamWeaver gibi bir uygulama yazarsam eminim ki Linux dunyasi daha da
    ilerlemis olacaktir. Fakat sorun sadece Linux dunyasini ilerletmekte degil.
    Sorun bulundugumuz topraklarin uzerinde yasayan insanlarin da ilerlemesini,
    rahat etmesini saglamak. Ben politikaci da degilim, gidip IMF'e kafa
    tutamam. Fakat IMF borcunu karsilayan bir pazari Redmond'un elinden alacak
    OS ve uzeri uygulamalarda gorev alabilirim. Benim de ulkeme katkim bu yonde
    olmus olur...

    Eger derdimiz Linux dunyasinin gelismesini saglamak ise hic sorun yok.
    Derdimiz onunla birlikte bazi seyleri duzeltmek ve birseyler vermek ise
    bunun yolu bazi noktalardan geciyor. Siz her ne kadar ilgilenmeseniz de Cin
    bunun farkinda...

    Benim de hosuma gitmiyor... Bu listede vatan, millet sohbetleri yapmak.
    Fakat bildiginiz gibi bu listenin uyeleri Turkiye'de bu isi yapabilecek
    insanlardan olusuyor. Gidipte MS'in TechNet'ine yazamam bunlari ya da bir
    flash forumuna yazamam. Dogal olarak burada konusuyorum. (tepkileri
    cekmekten de korkuyorum aslinda... ne de olsa saplanti degil mi ? :)

    Siz her ne kadar gerek var ya da yok deseniz de boyle bir olaya gerek var.
    Bazi ulkeler bunun farkinda, biz de farkina varalim. Treni kacirmayalim
    diyecegim ama tren zaten kacti. Kendi trenimizi yapip gidelim. Bundan 1 sene
    sonra ne olacagimiz belli degil...

    Gordugunuz gibi olay teknik konulardan baska konulara geldi (biliyorum, ben
    getirdim ve zorundaydim) Olaya sadece teknik acilardan bakmayin.

    Sizleri birer arkadas olarak goruyorum, genelde de mesajlarin sonuna bir not
    ilistiriyorum :) Hani lutfen kizmayin falan gibisinden... Gordugunuz gibi
    biraz agresiflesiyorum. Amac ? Amacim kimseyi kirmak, uzmek degil. Beni az
    da olsa :) anlayabileceginizi bildigim icin icimi dokup, derdimi anlatmaya
    calisiyorum. Korkmayin :) Bazi seylerin hissedilmedigini anladigimda
    uzatmayacagim.

     Sevgili Devrim'e,
    cok fazla "Turk" saplantisi ortalikta kol gezip, teror estiriyor olabilir.
    Hata yapmak ise dogal ve kacinilmazdir. Amac, mumkun olan en az hata ile en
    iyiye ulasmaktir degil mi ? Hata yapmamak icin gel ve sende konus.
    Fikirlerini soyle. Bir iki laf ederek susma lutfen! (bu unlem isaretinden
    nefret ediyorum)

     Hata yaptirabilirse bu "Turk" saplantisi dedigim gibi gel ve yardimci ol.
    Gordugun gibi Murat ve Serdar arkadaslarimiz konusuyor. Ikna olmak icin bir
    yoldan bahsediyorlar. Senin onerilerin nelerdir ?Sen ve digerleri de gelir,
    katilirsa belki belki ve belki ortaya birseyler cikacak.

    Sevgiler, saygilar...

    C.Hakan POLATKAN
    Programmer, IT Department PM
    hakanpolatkan@efsanelinux.org