[linux-ileri] Re: cekirdek ve turkce karakter

---------

From: Murat Koc (murat.koc@frontsite.com.tr)
Date: Thu 18 Dec 2003 - 10:46:19 EST

    Selam,

    > Benim dusundugum Turkce Linux degil. Turk'un elinden cikan, buyuk oranda
    > bizim diyebilecegimiz bir Linux dagitimidir. Tabii sunu sorabilirsiniz...
    > "paketleri vs... bulup birlestiriyorsun bu mu senin elinden cikti ?"

    Himm kusura bakma ben anlayamiyorum bunu. Bunu yapan esasen birtek
    redflag var cince bazinda. Bunun disinda SuSE imis RedHat imis
    digerlerinin boyle dertleri yok ki bunyelerinde hem de core team de
    cokca italyan, portekizli ... vs adam var.

    > Son kullanici yonunde izlemelerde bulundum. Gelecek Linux gibi bir dagitim
    > super olmamasina karsilik insanlarin hosuna gitti. (Acaba sadece benim
    > cevremde gordugum yuze yakin insan mi sevmisti ?) Neden ? Cevap; Turk'ler
    > ugrasti, Turkler didindi, Turkce'ydi... Turk'un mali denilebilirdi.

    Yalniz cok fala konusmak istemesem de Gelecek Linux hakkinda. Birtek sey
    soyleyeyim "Linux u hic bilmeyenlerin hosuna gitti" En azindan daha once
    RedHat hic kurmamis olan kisilerin hosuna gitti. Bu konuda flame
    baslasin istemiyorum.

    > Sizin gozunuzde universitelerde, hastanelerde kullanilacak dagitimin adinin
    > ne oldugu onemli degildir buyuk bir ihtimalle... Hangisi olursa olsun
    > dilediginiz kivama sokabilirsiniz. Fakat bazi insanlar vardir ki (benim
    > gibi...) dagitimin adi ve kimin/kimlerin yaptigi onemlidir. Bunu gozardi
    > etmeyin.

    Alt tabanda esas isin yapildigi kismin basklari tarafindan yapilmis
    oldugu ama ust tarafin sadece Turkler tarafindan Turkcelestirildigi
    dagitimlari kullanarak kendinizi ve kullandirdiginiz yerleri bu is
    Turkler tarafindan yapildi diye kandirmis oldugunuzu dusunmuyor musunuz?

    Bugun alin Fedora i az biraz oynayin, default kurulum dilini ve klavyeyi
    Turkce yapin, ismini de milenyum koyun veya Fatih Sultan Mehmet Linux
    koyun farketmez. Bu o isin Turkler tarafindan yapilmis bir Turkce Linux
    oldugu anlamina mi geliyor?

    O zaman siz Fedora yerine Fatih Sultan Mehmet Linux mu kullanacaksiniz?
    Fedora 3 ciktiginda FSM Linux hala 1 de ise bir suru guvenlik sorunu
    varsa hala bunu Turkler yapti diye FSM mi kullanacaksiniz.

    Sanirim bu noktada bir miktar ayriliyoruz.

    > Bu noktada hangisi daha acil diye sorarsak kendimize; uygulamalar oncelikli
    > olabilir. Buna hicbir lafim yok. Dileyen diledigi projeyi yapsin ki; zevkle
    > ve o zevkin verdigi yaraticilikla... yapsin ki kullanalim.
    >

    > Kim ne yaparsa yapsin, Linux'a birseyler katiyor.

    Ne yazik ki kazin ayagi oyle degil. Ozellikle kurumsal olarak baktigimiz
    zaman yapilan bazi seyler yuzunden tamamen Linux olacak iken windows
    olmus projeler ve Linux a karsi guven kayiplarini cokca goruyoruz.

    Keske herkes isin bilincinde olup birseyler yapsa idi.

    --
    |          |  Murat Koc
    |          |  Manager & IT Consultant
    |    FRONT |
    |==========|  FrontSITE Bilgi Teknolojisi A.S.
    |_____SITE_|  http://www.frontsite.com.tr/
    -- File: signature.asc
    -- Desc: This is a digitally signed message part