[linux-ileri] Re: cekirdek ve turkce karakter

---------

From: C.Hakan POLATKAN (hakanpolatkan@efsanelinux.org)
Date: Thu 18 Dec 2003 - 10:22:00 EST

    > Serdar bence dagitima ihtiyac yok. Hele Turkce Linux diye bir dagitima
    > hic ihtiyac yok. Ihtiyac olan sey uygulama. Ozel uygulama.
    >
    > Misal Enver in yazdigi fax programi. veya yazdigimiz network management
    > programi gibi. Sonucta bunlar Turkce uygulama. Ancak boyle uygulamalar
    > yazildigi zaman gelisim olabilir. (Sadece bu degil tabii ama ornek
    > olmasi acisindan soyledim)

    Benim dusundugum Turkce Linux degil. Turk'un elinden cikan, buyuk oranda
    bizim diyebilecegimiz bir Linux dagitimidir. Tabii sunu sorabilirsiniz...
    "paketleri vs... bulup birlestiriyorsun bu mu senin elinden cikti ?"

    Herseyden once bir emek var ortada... Turkuaz vardi, Gelecek vardi...
    Bunlari inceledik, kullandik. Hatta buyuk bir zevkle... Mukemmel miydiler ?
    Cevap hayir... Onlar sifirdan mi yazmisti ? Cevap yine hayir. Esinlendirler,
    aldilar, degistirdiler ya da herneyse...

    Son kullanici yonunde izlemelerde bulundum. Gelecek Linux gibi bir dagitim
    super olmamasina karsilik insanlarin hosuna gitti. (Acaba sadece benim
    cevremde gordugum yuze yakin insan mi sevmisti ?) Neden ? Cevap; Turk'ler
    ugrasti, Turkler didindi, Turkce'ydi... Turk'un mali denilebilirdi.

    Simdi burada Turk kelimesinin fazlaca gecmesine kizmayin. Nerden geliyor bu
    Turk cart curt muhabbeti de yapmayin. :) Ben bu tip seyler hissediyorum.
    Etrafimdakiler, nette konustugum insanlar hatta universite ortamindayken
    hocalarim vs... onlarda hissediyor ve istiyor. Demek ki boyle bir olaya
    IHTIYAC var.

    Bir universitenin laboratuvarini Linux'a gecirmeyi dusunurseniz bir
    dagitimda karar kilmak zorundasiniz. Diger dagitimlarin ayar ve denginde bir
    dagitiminiz varsa tercih nedenidir. Eger bu dagitimin net uzerinde guzel bir
    de destegi varsa superdir. Birkac laboratuvari Linux'a gercirmek istedik.
    Debian, RedHat ya da SuSE yerine guncel olmayan Gelecek secildi. Neden acaba
    ? Digerlerinde Turkce destegi yok muydu ?

    Dagitima ihtiyac yok, uygulamaya ihtiyac var diyemeyiz. Her ikisine de
    siddetle ihtiyac var. Bir noktada size katiliyorum. Linux ustunde
    kullanilacak uygulama sayisi ne kadar artarsa Linux'un kullanimi o derece
    yayginlasacaktir. Bu super!

    Fakat basta anlattigim gibi ben "kisisel" denemeleri gruplasmaya cevirdim.
    Cunku boyle birsey yapmayi istiyorum. Gun icinde zaten is yerinde Linux
    uzerinde sorunsuz calisabilecek bir uygulama uzerinde calisiyorum. Benim
    katkim zaten var. Geceleri ise bu tarz bir calisma uzerindeyim.

    Dileyen dediginiz gibi uygulamalari gelistirebilir. Cok ta guzel olur.
    Isterler, severler ve bu sekilde yaparlar. Ben o tarz uygulama olayini zaten
    yapiyorum. Fakat bu yonde de katkim olsun istiyorum. Cunku bazi seylere
    inaniyorum.

    Sizin gozunuzde universitelerde, hastanelerde kullanilacak dagitimin adinin
    ne oldugu onemli degildir buyuk bir ihtimalle... Hangisi olursa olsun
    dilediginiz kivama sokabilirsiniz. Fakat bazi insanlar vardir ki (benim
    gibi...) dagitimin adi ve kimin/kimlerin yaptigi onemlidir. Bunu gozardi
    etmeyin.

    Bu noktada hangisi daha acil diye sorarsak kendimize; uygulamalar oncelikli
    olabilir. Buna hicbir lafim yok. Dileyen diledigi projeyi yapsin ki; zevkle
    ve o zevkin verdigi yaraticilikla... yapsin ki kullanalim.

    Kim ne yaparsa yapsin, Linux'a birseyler katiyor.

    Hoscakalin...

    C.Hakan POLATKAN
    Programmer, IT Department PM
    hakanpolatkan@efsanelinux.org