[linux-baslangic] Re: Acik kod yazan,proje gelistiren arkadaslar

From: Recai Oktas (roktas@omu.edu.tr)
Date: Mon 23 Aug 2004 - 10:23:59 EEST

*SerbülentÜNSAL [2004-08-23 07:33:50+0100]
> Benim aklıma birşey takılıyor. Belki direk olarak yapılamaz bu
> dediğiniz. Ancak GPL bir programa kapalı kodlu modüller eklenebilir
miş
> gibi geliyor. Bu durumda modülünüzde kullandığınız kod size
 ait
> olacağından onu açmak zorunda olmazsınız gibi geliyor.

Lisansor _sizseniz_ GPL metnine kapali kodlu kaynak icin bir istisna
koyarak bunu her zaman yapabilirsiniz. Ama o GPL kodlarin sahibi siz
degilseniz isin rengi cok degisir. Dolayli veya dogrudan GPL kodlu
modulleri kullanan ve GPL'i ihlal etmeyen pratik veya is gorebilir bir
ornek bulmaniz yani hukuki karsiligiyla GPL'de bir "loop-hole" tespit
etmeniz cok cok zordur.

GPL kodu kullanmak icin sadece yazdiginiz kodun acik olmasi da _yetmez_,
GPL uyumlulugunu da saglamak zorundasiniz. Yani GPL'de belirtilenlere
ek hicbir bir kisitlama one suremez, ancak onlari genisletebilirsiniz
(or. BSD). Misal; lisans metninde gecen "ben bunu herseyiyle ozgur
yaptim, fakat tek bir sartim var: bundan yararlanarak baska bir program
yazmissaniz adini 'cok-harika-program' koyamazsiniz" ifadesi bile GPL
uyumsuzdur ve bu sarti haiz program GPL kitapliklari _kullanamaz_.

--
roktas

-- Attached file included as plaintext by Ecartis -- -- File: signature.asc -- Desc: Digital signature