[linux-baslangic] Re: Acik kod yazan,proje gelistiren arkadaslar

From: SerbülentÜNSAL (ozgurruh_s@yahoo.com)
Date: Mon 23 Aug 2004 - 09:33:50 EEST

Benim aklıma birşey takılıyor. Belki direk olarak yapılamaz bu dediğiniz. Ancak GPL bir programa kapalı kodlu modüller eklenebilirmiş gibi geliyor. Bu durumda modülünüzde kullandığınız kod size ait olacağından onu açmak zorunda olmazsınız gibi geliyor.
Serdar KÖYLÜ <serdarkoylu@fisek.com.tr> wrote:Selamlar..

> Benim yazdigim mailde de ifade ettigim gibi, ulkenin
> yazilim noktasinda ihtiyaclari karsilansin, networkse
> network, isletim sistemiyse isletim sistemi, security
> ise security, anti virus ise antivirus ve bu liste
> uzar gider, yazilim konusunda 'kod yazma
> ozgurlugunuzu' kisitlamadan, karsilansin, bunlarla
> ilgili yurtdisina giden milyonlarca dolarin onune
> gecilsin, ondan sonra istediginiz miktarda acik kodlu
> yazilim gelistirin, butun dunyayla paylasin.
>
> Benim belirtmek istedigim nokta budur.

> Siz de insanlik tarihi okuyun.

Siz once belgeler.org'a bir ugrayin, GPL lisansini bir okuyun.

GPL yazilimlari degistirip kodunu kapatarak yayimlayamazsiniz. GPL bir
yazilimdan bir parcacigi dahi kodunuza ekleseniz, mecburi olarak kodu
acip gene GPL olarak yayimlamaniz gerekir.

Tamam, konu sohbet listesi konusu ama bu durumun bilinmesi de gerekiyor.

Saygi ve sevgiler..

---
linux-baslangic listesinden cikmak ve tum listeci islemleri icin
tiklayiniz

BE THE SOURCE WITH YOU http://nightwalkers.blogspot.com

--------------------------------- Yahoo! Messenger - Communicate instantly..."Ping" your friends today! Download Messenger Now