[linux-baslangic] Re: Acik kod yazan,proje gelistiren arkadaslar

From: Serdar KÖYLÜ (serdarkoylu@fisek.com.tr)
Date: Tue 24 Aug 2004 - 14:15:21 EEST

Selamlar..

LGPL kavramina atifta bulunuyorsunuz ki dogrudur.

Bir sekilde kutuphane fonskiyonlarini statik veya dinamik olarak kapali
kodlu uygulamaniza dahil edebilirsiniz. Bu caiz bir durumdur, eger kod
LGPL lisansli ise.

Diger yandan, GPL olarak hazirlayacaginiz bir parcaya bir sekilde kapali
kodlu bilesenlerde ekleyebilirsiniz, bu da mumkundur.

En iyi ornek, NVIDIA suruculeri olacaktir. Bunda kernel interface'i GPL
olarak hazirlanmistir ve asil driver kodu ise binary formatta kapali
kodla sunulmaktadir. Boylece asil kod GPL ile kapsullenmis haldedir.

Puf noktasi surada. LGPL Bir kodu alip kutuphane olarak
kullanabilirsiniz. Ama o kod LGPL olarak kalmak zorundadir. Diger yandan
GPL bir kodun herhangi bir parcasini veya tamamini alip degistirerek
yada oldugu gibi kullanarak elde edeceginiz urunler mutlaka GPL olmak
durumundadir. Fakat, copyright'ini elinde tutan adama gider, anlasir bu
kodu baska sekillerde kullanmak uzere girisimde bulunabilirsiniz.
Genelde GPL kod yazanlar bu tur yaklasimlara sicak bakarlar. Benzer bir
sekilde, Microsoft GNU Plot'u bir uygulamasina dahil etmisti saniyorum..

Saygi ve sevgiler.