[linux-baslangic] Re: sisteme yeni bir hdd ekleme

---------

From: Onur Kucuk (onur@kablonet.com.tr)
Date: Mon 12 May 2003 - 20:12:23 EEST

> [...]
    > kullanmistim. Daha sonra SCSI kontroller ve disk edindim ve bunu da
    > monte ettim. Daha sonra sik kullanilan dizinler (benim durumumda usr,
    > var, tmp, home) icin SCSI disk icinde directoryler actim ve
    > orijinallerini SCSI diske aktarark yerlerine sembolik linkler koydum.
    >

    > Yani IDE disk uzerinde /home dizini icin bir sembolik link var. Bu da
    > SCSI (/mnt/scsi/home) disk uzerindeki bir dizine gidiyor.
    >
    > Niye yaptim? Kurulumu hic bozmadan nasil aktaracagimi bilemedim ve bu
    > yontemin en kisa surede en pratik cozum olacagini dusundum.

      Kullanim icinde yok, ama sadece link icin o diskin bulunmasi verimsiz
    olur. Direkt verileri kopyalamaniz daha iyi olur kanaatindeyim.

    > 2. Eger bu yontem saglikli degilse IDE diski komple devreden cikarmak
    > icin ne yapmam gerek?

      SCSI surucunuzun destegini iceren bir kernel olusturmali ve onu
    kullanmali.

      IDE diskteki veriler SCSI diske istediginiz sekilde (ister dd ile raw
    data olarak ister dosya kopyalar gibi, ama IDE diskteki sistem aktif
    olarak calismiyor iken ! Misal knoppix le boot etmis bir sistemde)
    kopyalayip, /etc/fstab ve /etc/lilo.conf u duzenleyip lilo komutunu
    vermeniz yeterli.

    > 3. IDE ve SCSI disklerin ayni makinada ayni anda aktif olmalari
    > eminim ki performans acisindan dezavantajdir ama benim icin yedek
    > alinabilecek mukemmel bir ortam sunuyor. En azindan hizli yedek
    > alabiliyorum ve bir sorunda disklerden birini alip digeriyle sistemi
    > devam ettirmeyi hedefliyorum (acaba)
    >
    > Saygilar.

      Performans acisindan dezavantaj olmayabilir. Kullanim sekline bagli.
    Ornegin swap IDE diskin basinda bir yerlerde iken sistem SCSI diskte
    calisiyorsa, arada bir de cron vs. gerekli yedekleri IDE ye yedekliyorsa
    ben burda pek bi performans kaybi gormuyorum :)

      Tabi ki "keske IDE degil ikisi de SCSI olsaydi" sesleri yukselecektir,
    ama bu hali bile bence gayet guzel calisir.

      Saygilar,
      Onur Kucuk