[linux-baslangic] Re: sisteme yeni bir hdd ekleme

---------

From: Php (php@kakalak.org)
Date: Tue 13 May 2003 - 13:06:50 EEST

    >Kullanim icinde yok, ama sadece link icin o diskin bulunmasi
    >verimsiz
    >olur. Direkt verileri kopyalamaniz daha iyi olur kanaatindeyim.

    Simdi IDE disk icinde fazla kullanilmayan etc gibi dizinler hala
    duruyor. Ayni zamanda proc gibi ne oldugunu tam cozemedigim
    dizinleri de ellemedim.

    IDE diski bunun disinda yedek maksatli kullaniyorum ve serverin
    istatistiksel olarak en az yogun oldugu saatte gerekli klasorleri
    SCSI diskten IDE diske aktariyorum. Yani ikisini de efektif
    kullaniyorum.

    >SCSI surucunuzun destegini iceren bir kernel olusturmali ve onu
    >kullanmali.

    SCSI zaten takili ve destegi var :)

    >IDE diskteki veriler SCSI diske istediginiz sekilde (ister dd ile
    >raw
    >data olarak ister dosya kopyalar gibi, ama IDE diskteki sistem
    aktif
    >olarak calismiyor iken ! Misal knoppix le boot etmis bir sistemde)
    >kopyalayip, /etc/fstab ve /etc/lilo.conf u duzenleyip lilo
    komutunu
    >vermeniz yeterli.

    Sanirim benim denemedigim sey bu oldu. Bunu yaptiktan sonra
    tabii ki bir de lilo yapmam gerekecek ki lilo ayarlarini SCSI
    diskin boot sectorune de yazdirayim. Sonucu bildirecegim ama
    sistem production, test makinasi icin SCSI disk bulunca :))

    >Performans acisindan dezavantaj olmayabilir. Kullanim sekline
    >bagli.
    >Ornegin swap IDE diskin basinda bir yerlerde iken sistem SCSI
    diskte
    >calisiyorsa, arada bir de cron vs. gerekli yedekleri IDE ye
    >yedekliyorsa
    >ben burda pek bi performans kaybi gormuyorum :)
    >
    >Tabi ki "keske IDE degil ikisi de SCSI olsaydi" sesleri
    >yukselecektir,
    >ama bu hali bile bence gayet guzel calisir.

    Sistem SWAP uzerine pek yuklenmiyor. Yani en yogun oldugu
    saatlerde bile swap kullanimi ancak 25 mb civarinda kaliyor. Tabi
    bunun sebebi sistemin server olmasi ve 1 GB ram barindirmasi.
    Fazla yuklenince ne olur bilemem ama SWAP simdilik
    SCSI diskin uzerinde basinda uslu uslu duruyor.

    Aydinlatici bilgileriniz icin tesekkur ederim.

    Not IDE destegini kernelden kaldirsam performans olarak faydasi
    olur mu? Yoksa her ihtimale karsi (SCSI disk ucarsa ilk etapta
    belki IDE bulabilirim diye) kalsin mi? Bu risk getirecegi
    performansa deger mi?

    Saygilar.