[linux-baslangic] Re: sisteme yeni bir hdd ekleme

---------

From: Php (php@kakalak.org)
Date: Mon 12 May 2003 - 16:47:28 EEST

    On Mon, 12 May 2003 12:06:37 +0300, Turhan_Deniz@Sentim.com.tr
    wrote:
    >Merhaba linux kurulu sistemime yeni bir disk ekledim. Diskimi
    >sisteme nasıl
    >tanıtıp Kulanılır hale getirebilirim. Bunun için etc/fstab ve
    >etc/mtab
    >kayıtmı girmem gerekiyor. Tam olarak parametereler nedir?
    >teşekkürler

    Konu acilmisken bir ekleme yapayim:
    Bir serverda once IDE disk kullanmistim. Daha sonra SCSI kontroller
    ve disk edindim ve bunu da monte ettim. Daha sonra sik kullanilan
    dizinler (benim durumumda usr, var, tmp, home) icin SCSI disk
    icinde directoryler actim ve orijinallerini SCSI diske aktarark
    yerlerine sembolik linkler koydum.

    Yani IDE disk uzerinde /home dizini icin bir sembolik link var.
    Bu da SCSI (/mnt/scsi/home) disk uzerindeki bir dizine gidiyor.

    Niye yaptim? Kurulumu hic bozmadan nasil aktaracagimi
    bilemedim ve bu yontemin en kisa surede en pratik cozum
    olacagini dusundum.

    Sorularim:

    1. Bunun bir sakincasi var midir?

    2. Eger bu yontem saglikli degilse IDE diski komple devreden
    cikarmak icin ne yapmam gerek?

    3. IDE ve SCSI disklerin ayni makinada ayni anda aktif
    olmalari eminim ki performans acisindan dezavantajdir ama
    benim icin yedek alinabilecek mukemmel bir ortam sunuyor.
    En azindan hizli yedek alabiliyorum ve bir sorunda disklerden
    birini alip digeriyle sistemi devam ettirmeyi hedefliyorum (acaba)

    Saygilar.