[linux-baslangic] Re: LiLo ve açılış ile ilgili

---------

From: Onur Kucuk (onur@kablonet.com.tr)
Date: Mon 12 May 2003 - 20:06:16 EEST

    Müslahattin Turan wrote:
    > win2000 kurulu 40 gb lik bir hard diskim var (master) bir de
    > sonradan mandrake 9.1 kurduğum 2.1 GB lik ikinci bir hard diskim var
    > (slave) kurduktan sonra lilo çok güzel bir şekilde çalıştı fakat
    > ikinci hard diski çıkarmam gerektiğinde ve çıkarttığımda
    > hiçbirşekilde boot edemiyorum, sürekli açılırken L090909 gibi
    > satırlar yazarak takılıyor boot safhasında.. istiyorum ki 2. hard
    > diski çıkarttığımda da lilo karşıma gelsin veya gelmese de ben bir
    > şekilde windows u da görebileyim ve açabileyim. nasıl yaparım,
    > ederim ?
    >
    > teşekkür ederim.

      lilo -u komutu ile lilo yu kaldirip, /etc/lilo.conf u elle
    duzenleyip, sonra yeni lilo ayarlarini "lilo" komutu ile aktif hale
    getirmenizi oneririm. Ne yapacaksiniz ?

      biosunuzu ikinci diskinizden boot etmek uzere ayarlayacaksiniz.

      /etc/lilo.conf da

      global (yani tepedeki, genel, hic bir image i tarif etmeyen) bolume

    -----
      boot=/dev/hdb
      disk=/dev/hdb # ikinci diskiniz
            bios=0x80

      disk=/dev/hda
            bios=0x81

    ----
      wimdoz unuzun tanimlandigi bolum de
    ----
    other=/dev/hda1
         label = virus_istiyorum
         map-drive=0x80
             to=0x81
         map-drive=0x81
             to=0x80
    ----
    olsun.
    Boylece sistem ikinci diskten boot edecek, lilo ikinci diskin basina
    yazilacak ve ikinci disk sokuldugunde bios birinci diskten boot edicek,
    wimdozlarin ruhu bile duymayacak.
      Tam sorunuzun cevabi degil, ama tam amaciniz icin arac oldugunu
    dusunuyorum. Umarim dogrudur.
      Saygilar,
      Onur Kucuk