[linux-baslangic] Re: En uygun linux dağıtımı

---------

From: yalcin kolukisa (yalcink01@yahoo.com)
Date: Tue 08 Jul 2003 - 09:53:25 EEST

    Recai Oktaş İngilizcesini yazmış, bari bende Türkçeye
    çevireyim. dil bilgisi kurallarına tam uymadığım için
    peşinen özür dilerim. Tam birebir çeviri olmadı ama
    ana fikre sadık kaldığımı düşünmekteyim.

    saygılarımla,
    Yalçın Kolukısa

    Debian'ı en iyi yapan nedir? Bazıları bizim en fazla
    pakete sahip olmamızı sebep olarak görür. Bazıları
    biizm en fazla teknik bilgiye sahip dağıtım olmamızı
    söyler. Bazıları sürümlerin çok sağlam olmasını cevap
    olarak verir. Diğerleri bizim paketlerimizin tamamen
    özgür olduğunu belirtir. Evet,bütün bu insanların
    fikirlerini paylaşıyorum. Bunun yanında, resmin
    tamamını görmeyi seviyorum./* resim bu anlatılanlardan
    daha fazla ve ben bunu incelemeyi seviyorum*/
    (I like to look at bigger picture, however.)
    Debian muhteşemdir, bizim kim olduğumuz veya neye
    sahip olduğumuz önemli değil. Diğer dağıtımların
    arkasında pek çok insan olabilir, tıpkı Debian'da
    olduğu gibi. Fakat sadece Debian dünyadaki, herhangi
    bir insana "geliştirici" olma veya bir "proje lideri"
    olma fırsatı verir.

    Eğer birisi, bir şeylerin farklı bir biçimde yapılması
    gerektiğini düşünüyorsa , "ağızlarının yerine
    ayaklarını koymaları" için cesaretlendirilirler.

    Hiç bir bedel ödemeden bir Debian geliştiricisi
    olabilir ve sistemi geliştirebilirler.
    Senelerden beri Debian'a katılan insanlardan dolayı,
    burası "fikirlerin eritilme/kaynaşma çanağı" oldu.
    Pek çok farklı yaşam süren insanlar, bütünü daha iyi
    bir hale getirmek için uğraşıyorlar. Herkes bunu,
    sadece içlerinden geldiği için ve diğerlerininde bunu
    böyle kabul ettiklerini bildiği için yapıyor.

    Herkes başkasının yaptığı işlerden faydalanıyor ve
    herkes mutlu oluyor.

    Bizler farklılıklarımızdan tek bir biçim oluşturduk.
    Sahip olduğumuz değişik görüş acıları sayesinde,
    problemleri çözmek için pek çok farklı yöntem
    uygulayabilmekteyiz. Bütün geliştiricilere
    fikirlerini söylemek için bir sanş verilir ve problemi
    çözmek için en iyi yöntem hangisi ise o seçilir. Şayet
    , bazı özel durumlarda, bu yöntem işe yaramaz ise, her
    hangi bir sistem güvenilirliğini kaybetmeden, yeni ve
    daha iyi bir yol bulmak için tekrar toplanırız. Bütün
    geliştiriciler Debian Policy Guidelines/* buna tam bir
    karşılık bulamadım. atılacak her adımın tanımlandığı
    kılavuz sayfaları gibi bir şeyden bahsediliyor
    galiba*/
        içindeki adımları takip etmeyi kabul ettiği için,
    bilgisayar kullanıcılarına, kaliteli ve tam bir
    işletim sistemi sunabilmekteyiz.