Re: [Dernek] Acik kaynak kodu tartismasi

From: Gokhan (gokhan@mira-soft.com)
Date: Mon 18 Oct 2004 - 16:02:30 EEST

Selamlar,

>Tam olarak acik kaynak kodu ve GPL mantigini bunun icin kavrayamiyorum.
>Internet ustunden alinan kodlari paketlenip satilabiliyor mu? Bunlarin
>satisina getirilmis bir kisitlama yok mu? Bu satistan kodu gelistiren
>kisiler pay elde edemiyor mu?

Bu lisanslama şeklinin nasıl olduğuna bağlıdır. Genellikle kulanılan GPL
lisanslama şekli için

http://www.fsf.org/licenses/gpl.html burada aslında her şey açık ve
sarih olarak anlatılıyor.
Türkçesi de şurada: http://www.acikkod.org/gpl.php
Ancak bundan başka lisanslama tipleri de var.
http://www.opensource.org/licenses/
Son olarak güzel bir açıklama http://www.dwheeler.com/oss_fs_why.html

Kolay gelsin,

Gokhan