Re: [Dernek] Acik kaynak kodu tartismasi

From: Murat Gezer (murat.gezer@linuxdonanim.com)
Date: Mon 18 Oct 2004 - 15:34:54 EEST

On Monday 18 October 2004 15:25, Serhat Ayan wrote:
> Ben sizi gereksiz tartismaya ittim belki ama soylemek istedigim suydu:
> Genel olarak konu hakkindaki yorumcular, bunu kutu satabilen ulkelerin
> buyuk sirketlerinin yeni para kazanma, somurme kaynagi olarak goruyorlar.
>
> Tam olarak acik kaynak kodu ve GPL mantigini bunun icin kavrayamiyorum.
> Internet ustunden alinan kodlari paketlenip satilabiliyor mu? Bunlarin
> satisina getirilmis bir kisitlama yok mu? Bu satistan kodu gelistiren
> kisiler pay elde edemiyor mu?

GPL mantiginda eger bir programi internetden download edip paketlerseniz ve
kaynak kodunu yaninda vermek kosulu ile satabilirsiniz. Ancak benim
diyemezsiniz. Zaten SuSE , Redhat gibi firmalar genel olarak bu eylemde
yaninda katma degerlerde vermektedirler hatda uzun sure SuSE nin gelistirmis
oldugu YaST yazilimi GPL degildi bu yuzden SuSE yi kopyalayamiyordunuz. Kodu
gelistiren kisiler bu konu da feragat etdikleri icin ornegin SuSE den para
talep edemezler (benim yorumum) ama SuSE de onlara ait yazilimlarin kodunu
dagitmak zorundalar .

> Acikcasi benim tartismaya acmak istedigim konu kodlarin kaynaklari acik
> olsun mu olmasin mi degildi. Bunu tartismaya bile luzum gormuyorum
>

> Saygilarimla
> Serhat Ayan

Saygilarimla

Murat Gezer