RE: [Dernek] Acik kaynak kodu tartismasi

From: Serhat Ayan (serhat@ayan.org)
Date: Mon 18 Oct 2004 - 15:25:29 EEST

Ben sizi gereksiz tartismaya ittim belki ama soylemek istedigim suydu: Genel
olarak konu hakkindaki yorumcular, bunu kutu satabilen ulkelerin buyuk
sirketlerinin yeni para kazanma, somurme kaynagi olarak goruyorlar.

Tam olarak acik kaynak kodu ve GPL mantigini bunun icin kavrayamiyorum.
Internet ustunden alinan kodlari paketlenip satilabiliyor mu? Bunlarin
satisina getirilmis bir kisitlama yok mu? Bu satistan kodu gelistiren
kisiler pay elde edemiyor mu?

Acikcasi benim tartismaya acmak istedigim konu kodlarin kaynaklari acik
olsun mu olmasin mi degildi. Bunu tartismaya bile luzum gormuyorum

Saygilarimla
Serhat Ayan