RE: [Dernek] Acik kaynak kodu tartismasi

From: Alper Oguz (alper.oguz@mer.bimar.com.tr)
Date: Mon 18 Oct 2004 - 17:44:33 EEST

> [mailto:dernek-bounces@liste.linux.org.tr] On Behalf Of Serhat Ayan
> Internet ustunden alinan kodlari paketlenip satilabiliyor mu? Bunlarin
> satisina getirilmis bir kisitlama yok mu? Bu satistan kodu gelistiren
> kisiler pay elde edemiyor mu?

Serhat bey buna nicin bir itirazimiz olsun ki? Burada icme suyu ornegi
tam uyuyor. Kaynak suyu serbestce akar herkes icer, ama siselenip
raflarda yerini almasi veya damacana ile evimize kadar gelmesi bir
hizmettir ve o hizmeti veren firmalarin bunun karsiliginda bir bedel
istemesi normaldir.

Linux da biliyorsunuz aslen bir cekirdekten ibarettir. Cekirdek
disindaki diger GPL kodlari da ele alsak farketmez, yine de
bilgisayarimiza kurabilecegimiz bir urun/dagitim/paket halinde
degillerdir. Dolayisiyla birilerinin bu cekirdegi, GPL programlari bir
paket haline getirmesi, kurulum programciklari yazmasi, derlemesi, yani
bir URUN haline getirmesi gerekir. Ya Debian, Slackware gibi dogrudan
ozgur hareketler vardir, herseyiyle ozgur/serbest kalmaya devam ederler.
Veya Suse, Mandrake, Redhat'in personel/community surumleri vardir.
Onlar urunlerini yine serbestce dagitiyorlar ama daha ekstra eklentiler
yapilmis urunlerini de bir ucret karsiligi satiyorlar. Ayrica onlari
aldiginizda sadece kutu+cd+kitapcik degil, hizmette aliyorsunuz onu da
hatirlatirim.

Kendi adima da, eger ihtiyacim olursa bu kutulu/ucretli urunleri
almaktan hic cekinmem. Sonucta aldigim hala acik kodlu urunlerdir..

sevgiler

Alper OGUZ
Bimar Bilgi Islem Hiz. A.S.
Musteri Destek Hizmetleri Saha Destek Uzmani
Tel : (0 324) 237 39 30 -4528
Faks : (0 324) 233 79 92
E-posta : alper.oguz@mer.bimar.com.tr
http://www.bimar.com.tr/
Bimar Bilgi Islem Hiz. A.S. bir Arkas Holding kurulusudur.