[dernek] Re: Projeler, öneriler

From: S.Çaðlar ONUR (caglar.onur@tubitak.gov.tr)
Date: Tue 11 May 2004 - 14:37:36 EEST

Selamlar;

On Tue, 2004-05-11 at 14:14, Ozer Tayiz wrote:
> [...]
> bir lokaline uğrayıp birkaç penguenle sohbet edip, birşeyler yiyip
> içmeyi ben çok isterim. Lokal-kafeterya bile, bir gelirdir,
> belediyeden Alkollü Lokanta izni alınmadan da, bira şarap vs
> satılabilir. Sadece Linux'la ilgili olması da şart değil, sosyal,
> kültürel, geziler, eğlenceler gibi faaliyetler de düzenlenebilir,
> üyeler birbiriyle kaynaşır, iyi olur. Veya promosyon malzemelerinin
> satışı, daha düzenli bir hale getirilebilir vs. Derneklerin, ticari
> işletme kurma hakları da var, ve bence bunlar, misyonumuzla da

Söyledikleriniz çok güzel, gerçekten olması gerek şeyler. Fakat ücretli
ders v.s verilmesine _şahsım_ adına karşı çıkacağımı belirtmek istedim.
Üye aidatları arttırılabilir, dediğiniz gibi kantin v.s ile iş dönebilir
ama bunun adı ücretli ders olmamalı diye düşünüyorum. Dernek t-shirt,
cd, kalem, poster gibi binlerce şey yapıp bunların satışından da kar
edebilir.

Sonuçta bu bir gönül meselesi, seminerlerimizi veren değerli
konuşmacılarımızın hepsi çok değerli zamanlarını [ maddi ve manevi ]
ayırıp bu seminerleri gerçekleştiriyorlar. Hepsi bu seminerleri derse
çevirip a firmasına eğitim verip para kazanabilir ama bunu tercih
etmeyip değerli bilgilerini insanlar ile paylaşmayı yeğliyorlar. Bence
bu geleneği bozmak topluluk adına kötü birşey olur.

> [...]
> edindirmek", "Linux ve açık kaynak projelerle katma değeri yüksek
> işler kurulmasına danışmanlık etmek", hem misyonumuza uygundur, hem
> de, Türkiye'nin ve Avrupa Birliği'nin amaçları ile uygundur, ve
> çeşitli projeler kapsamında, farklı kurumların hibeleri ile
> desteklenir. Yani, bir kere projeyi oluşturduktan sonra, bütün maddi
> kaynağı da, kendimiz yaratmak zorunda değiliz. Yeter ki fizibilitesi
> olan, katma değer yaratan, karlı, işgücünü arttıran projeler olsun, ve
> biz de bunları, doğru yerlere, uygun şekilde sunalım.

Buna kesinlikle katılıyorum, Dernek değişik projeler ile hibe desteği
veren kuruluşlara başvuracak planlamaları, projeleri yapmalı. Üreten bir
dernek olmalı.

> [...]
> olduğundan eminim... Bir hayal edin bakalım, 200,000 Euro butçe ile
> neler yapabilirsiniz? Kaç ilkokula lts projesi dahilinde, Linux
> laboratuvarı kurabiliriz? Kaç işsiz gence, LPI sertifikası
> kazandırabilecek duzeyde, Linux eğitimi verebiliriz? Bu nitelikli
> işgücü ile, ilerideki yıllarda Linux temelli çözümler üretecek kaç
> yeni şirketi ekonomiye kazandırabiliriz? Bu şirketleri, nasıl organize
> edip, yarın öbürgün devlet ihalelerinde, MS'un, Oracle'ın, karşına
> dimdik çıkar hale getirebilir, Vestel'in bir sonraki ihalede
> bilgisayarlarına Linux kurulu olarak teklif vermesini, nasıl

Haklısınız, 200,000 euro'luk destek ile çok şey yapılır. Çok eksik
kapatılır. Dernek olarak eğer insanların önüne yeni ufuklar, iş
ortamları sunabilecek kuvvete gelirsek o zaman dediklerinizin hepsi
olur...

> Benim LKD'den temel beklentim, önümüzdeki yıllarda en çok görmek
> istediğim şey budur. Aktif olarak, Türkiye'deki Linux piyasasına
> öncülük edelim, iş fikirleri, proje, eğitim, danışmanlık desteği
> verelim, "Linux Profesyonelliği"nin teknik-etik-ticari standartlarını
> belirleyelim. "Kullanıcı Klübü" olmayı aşalım, "Profesyonel Birliği"
> olalım artık.

+1

> P.S.: Bir de şuna şaşırdım, neden Genel Kurul Şenliğin 3. Günü
> 17:00-19:45 arasına sıkışmış? 2-3 saatte bitirebilecek miyiz genel
> kurulu? Şöyle şenlikten bir hafta sonra olsaydı da, rahat rahat
> konuşsaydık, daha iyi olmaz mıydı ki?

Genel Kurul şenlik programının arasına sıkıştırılmadı, Yönetim Kurulu -
Seminer Çalışma Grubu - Etkinlik Çalışma Grubu ve Şenlik Çalışma Grubu
böyle olmasını katılımın artması yönünden daha uygun gördü. Sonuçta
şenlikten bir hafta sonra haydi tüm Türkiye'deki penguenler toplanın
denilse kimselerin kolay kolay katılamayacağı bariz ortada idi :)

--
S.Çağlar Onur <caglar.onur@tubitak.gov.tr>
Türkiye Bilimsel ve Teknik Araştırma Kurumu