[dernek] Re: Projeler, 翽

From: Ozer Tayiz (info@teknobilge.com)
Date: Tue 11 May 2004 - 16:09:19 EEST

Merhabalar,

Bence ücretli dersler olmalı. Başka türlü, standart 100m2 bir apartman
dairesini bile karşılayamayız. 100 üye desek, her ay belli bir ücret
verebilecek, sabit bina masrafları ayda 1000$ olsa, üyelik aidatını ayda
10$ seviyesine çıkarmak gerekir kafadan. O da bir seçenek tabi, ama
bence çok güvenilmeyebilir üyelikle sabit masrafların karşılanacağına.
Yazın 3 ay millet tatildeyken para toplayamazsanız, sorun en basitinden...

Ücretli ders verilmesi ile ilgili kaygılarınızı anlıyorum, iki temel
korku olabilir, birincisi, gönüllülük değil de, sanki oradan alacağı
para için ders veriyor duruma düşmek, bu gönüllü seminer veren insanları
etik olarak rahatsız edebilir... Öte yandan, bir kereliğine iki saatlik
seminer hazırlamak değil ki bu, çok daha sürekli yapılması gereken bir
iş. Bir eğitmen, "Ben haftada bir akşam, Çarşambaları 7-9 arası su
eğitimi veririm" dediğinde, en az 3 ay boyunca, yok trafik sıkışıktı,
yok işyerinde yoruldum, yok başım ağrıdı, yok kız arkadaşımla buluşucam
demeden gelecek, ders anlatacak, soru yanıtlayacak, emek verecek. Hatta,
bir kere eğitim verince, dernek ondan süreklilik bekleyecek, çünkü talep
bitmeyecek, ve yıllarca eğitim vermesi gerekecek... Eğer bunu dernekte
bütünüyle ücretsiz yapacak şu sayıda eğitmen var diyorsanız, tamam, ama
eğitmen de, -piyasadan düşük de olsa- bir ücret talep edecekse, bunu
kesinlikle, katılımcılardan almak gerekecek...

İkinci sorun da, "parası olmayanın katılamaması" endişesi olabilir. Hele
ki, bu faaliyetlerle, mesela "işsiz üniversiteli gençlik"
hedefleniyorsa, makul bir kaygıdır da... Ancak o da, belli oranda
"burslu" öğrenci kabulü ile, aşılabilir bir sorun.

Bir de benim, yurdum insanında gördüğüm, "ücretsiz şey iyi olmaz", ya da
"bir şeyi ücretsiz veriyorsa, başka bir çıkarı, bir bit yeniği vardır
işin içinde" önyargıları var, başka bazı dernekler ücretsiz faaliyetleri
propoganda amaçlı kullandığı için. Sadece bu nedenlerle bile olsa, çok
ucuz da olsa, eğitimleri ücretlendirmek gerekli bence...

Bu konuyu detaylı tartışalım. Dernekte, genelde sizin dile getirdiğiniz
kaygıları görüyorum ben... Ama ücretli hizmetler vermeden dernek
yapabileceği çapta işler çıkaramayacak, sabit giderleri çıkarmak sorun
olacak gibi geliyor bana...

S.Çağlar ONUR wrote:

>Söyledikleriniz çok güzel, gerçekten olması gerek şeyler. Fakat ücretli
>ders v.s verilmesine _şahsım_ adına karşı çıkacağımı belirtmek istedim.
>Üye aidatları arttırılabilir, dediğiniz gibi kantin v.s ile iş dönebilir
>ama bunun adı ücretli ders olmamalı diye düşünüyorum. Dernek t-shirt,
>cd, kalem, poster gibi binlerce şey yapıp bunların satışından da kar
>edebilir.
>
>Sonuçta bu bir gönül meselesi, seminerlerimizi veren değerli
>konuşmacılarımızın hepsi çok değerli zamanlarını [ maddi ve manevi ]
> [...]
Bu seminerleri derse çevirip, firmalara satıp, derneğe gelir elde etmek
de hiç fena fikir değil hani... Tabi yine, aynı etik ücretli/ücretsiz
tartışmaları burada da geçerli... Özellikle sık seminer veren, bu tür
eğitim/ders verilmesine karar verilse sorumluluğu üstlenip, bu
eğitimleri verecek arkadaşların yorumlarını bekliyorum... Ben kendim
teknik olarak eğitim verecek yeterlikte olmadığımdan, fiilen bu konu
benim dışımda karar verilecek.

Yorumlarınız için teşekkürler... Ben hep "bütün üyeler Ankara'da" gibi
düşünüyorum, popomu kaldırıp şehirdışı etkinliklere katılmadığım için,
ama şenliğe herkes gelmişken GK yapmak o açıdan iyi hakkaten...

İyi çalışmalar,

Özer Tayiz.