[dernek] Re: genelkurmay aciklamasi

From: R. Tolga KORKUNCKAYA (tolga@mavibilgisayar.com)
Date: Mon 10 May 2004 - 05:39:18 EEST

----- Original Message -----
From: "Nilgün Belma Bugüner" <nilgun@superonline.com>
To: <dernek@liste.linux.org.tr>
Sent: Sunday, May 09, 2004 6:57 PM
Subject: [dernek] Re: genelkurmay aciklamasi

> Selam,
>
> Siz de STK'nın içindeki S'ye takılmışsınız.
> O sivil, bizim bildiğimiz sivil değil, bir çeviri
> hatasıdır. Aslı gönüllü olacaktı.
>

> Asıl sorun devlet/hükümet organlarının kendilerine
> STK demesinde onlar gönüllülerden oluşmuyor ki.
>
> Örneğin TMMOB, EMO ve benzeri meslek odaları birer STK
> değildir. Kanunla kurulmuş, kanuni görevleri (tüzükleri
> TC kanunudur) olan birer kurumdur. Üyelik zorunludur, gönüllü değil.
> Toplumsal örgütse üyeleri öncelikli olmalı değil mi?
> Hayır, öncelik kurumun varlığıdır.
> Üye harcanabilir.

> [...]

Statuko dedigimiz seyin kurumlarin kendilerinde degil onu olusturan
kisilerin kafalarinda oldugunun altini cizerek sunu belirtmek isterim ki,
LKD genel isleyis ve kanunsal anlamda uyeleri ve yasal organlari ile, ama
faaliyet ve dogasi geregi liste katilimcilari ve gonulluler ile yasayan bir
organizma. Bu anlamda siz de benim gibi (uye ve uye olmayan) bu statukonun
olusmasinda ve ortaya konmasinda en az benim kadar pay sahibisiniz. Dolayisi
ile "hepimizin" kafasinda yer etmis bazi "yanlislar" var ise bunu cozmek
sadece bana degil size de duser.
Acaba yaniliyor muyum?

Saygilar.

--