[dernek] Re: Nilgün'ün :-) aciklamasi

From: Nilgün Belma Bugüner (nilgun@superonline.com)
Date: Mon 10 May 2004 - 10:31:49 EEST

Pazartesi 10 May 2004 05:39 sularında, R. Tolga KORKUNCKAYA şunları yazmıştı:

Yanılmıyorsunuz. Ben şimdi bana düşen tarafını yapıyorum:

Kamu alanı denince kafalar pek berrak değildir. Neden?
Kamu alanı olarak belirlenmiş, kamu kuruluşu niteliğindeki
pek çok kuruluş kanun zoruyla özelleştirilmiştir. Bunu yaparken de
devletçilik suçlaması kullanılmıştır. Devlet ve kamu alanı birbirine
girmiştir. Devlet malı, kamu malı değildir demek noktasındayız.
Çünkü devlet bu uygulamayla ben kamu değilim demiştir. Ayrı bir
kimlik oluşmuştur. Bu bakımdan kafalar karışıktır.

Bakın kamu (tek tek bireyler) linux'u sahiplenemiyor. Onunda
elinden alınıp özelleştirileceği kaygısında. Özel girişimlerde
bu kapsamda değerlendiriliyor, çıkar ilişkileri çerçevesinde
gelişebiliyorlar. Asıl gönüllü oluşumlar, destek bulamıyoruz.
Kamu alanının sınırlarının belirlenme ihtiyacı giderek önem
kazanıyor.

Kamu kavramını FSF'nin ortaya koyduğu şekliyle ele aldığımızda
karşımıza evrensel bir kamu alanı ortaya çıkıyor. Bu alanda
ne devletler, ne özel şirketler, ne de kurumlar var. Sadece
tek tek bireyler var. FSF bunların üzerinde değil. Sadece
bu alanın gerektirdiği hukuki yapıyı korumayı amaçlamiş bir kurum.
Bu hukuki yapının kanunlarımız çerçevesinde bir hükmünün olmadığı
söyleniyor. Hukukçu değilim ama bunun hükmü yoksa BSA neden var
sorusu akla geliyor... Neyse hukukçukarın bir bildiği vardır.
O halde bir hukuki yapıya ihtiyaç var.

LKD'nin de bu tür bir amacı olmalı, yoksa ana yapıdan kopuk
bir görüntü oluşuyor. LKD giderek bir meslek/sektör örgütü yapısı
çizmeye başladı. Çağatay beyin gerekçelerini açıkladığı iletisinde
bu eksiklerin/yanlışların giderilmesine yönelik açılımlar gördüm.
LKD bu hukuki yapının bir ihtiyaç olduğunu anlatabilecek ve
bunu gerçekleşmesini sağlayabilecek tek kurum.

Ama ne var ki, Çağatay beyin yapmak istedikleri sanki asıl ihtiyaç
değilmiş de başka ihtiyaçlar (eş/dost/ahbap ilişkileri) daha önemliymiş gibi
bir hava esti. Bu hava hep esip kavuruyor zaten. Şu havayı bir kovsak önce...

Çağatay beye lütfen bir şans tanıyın. Belki birşeyler değişir.

Not: Bu ortamda şahsen tanıdığım sadece iki kişi var Çağatay
bey onlardan biri değil.

Esen kalın,
Nilgün