[dernek] Re: Teknik e-posta listeleri - 0.3 surumu

From: Baris Metin (baris@uludag.org.tr)
Date: Thu 08 Jul 2004 - 14:54:40 EEST

Selamlar,

Doruk Fisek wrote:

> 9) Terim listesi,
> a) Olduğu gibi kalsın
> b) İsmi linux-yerellestirme olsun ve kapsamı genişlesin
> c) İsmi linux-turkce olsun ve kapsamı genişlesin

Bu sorunun doğru cevap üretebileceğinden emin değilim. Türkçe
sorunlarımıza merhem olsun diye linux-turkce secenegini seçebiliriz; bu
seçeneğin çok albenisi var. Ama bu defa da listeyi amacından saptırmış
oluruz. "S, altında kanca olanindan, gozukmuyor benim makinamda..."

Benzer şekilde diğer seçeneklere de (uzun olduğu için değil de yanlış
yönlendirebileceği için) sıcak bakmıyorum. Misal linux-güvenlik, ismi
çok çekici. güvenlik listesine "kaldırılsın" demek içinden gelmeyebilir
kimsenin. Ancak hangi koşullar ile kaldırılmasının daha iyi olabileceği
anlatılırsa anlam kazanır.

Bu yüzden bütünlük arzeden önerileri seçenek olarak koymak daha faydalı
olabilir.

Murat Eren'in önerisi, bir seçenektir. Kendi içerisinde tutarlı diğer
öneriler getirilebilir. Bunlar evlendirilir, çocukları olur; çocuklar
yarıştırlır.

iyi çalışmalar,

--
Baris Metin