[dernek] Re: teknik e-posta listeleri - 0.2 surumu

From: Murat Koç (murat.koc@frontsite.com.tr)
Date: Thu 08 Jul 2004 - 14:35:04 EEST

> Selamlar Murat;

Selam Çağlar,

> Listelerde ileride daha ciddi tartışmalarda çıkabilir, daha ucu sivri
> durumlarda olabilir. Gerektiğinde bu durumlara el atacak _yetkili_
> birilerinin olması kime ne zarar getirki.
>
> Benim aklımda ombudsman [ düzgün adı varsa da, o :) ] bir sınıf
> öğretmeni yada eli sopalı moderatorler birliği falan değil, otur
> çocuğum, sus konuşma diyecek bir adamda değil. Sadece ileride liste
> genelini çok rahatsız eden, ucu sivri, camiaya genelini etkileyen
> hakikaten ciddi durumlara müdehale etme mekanizması.

Tamam kabulümdür çok ciddi durumlarda atılma olaylarının olması gerektiği,
fakat bu bugune kadar kaç defa oldu? yani eğer birisi ulan senin ananı var
ya ... şeklinde başlarsa bu zaten genel ahlak kurallarına aykırı olduğu için
yaptırımı hakedecektir. Fakat bugüne kadar birbirine olm sen var ya ne laftan
anlamaz adamsın vs vs türü şeklinde veya git öğren sonra konuşalım şeklinde
olan ifadelerin dışında ağır hakaret edildiğini hatırlamıyorum. (Dernek
listesinde yapılan ağır terbiyesizliğin dışında)

Dolayısı ile çok da gerekli değil gibi geliyor.

Ki biri birine senin ananı diye başlarsa zaten omdusman gibi kurul
toplanmasına gerek kalmaz herhalde :)

> Yanlış anlaşıldığımı düşündüm bir an, insanları seni atarım, seni
> süründürürüm tarzından bahsetmiyorum ben. Bir yazı yazarız mesela

valla ben öyle anladım :)

> cross-posting için Sayın bilmemne şu hareketiniz şu sonuçları doğuyor.
> Her listeye üye olan adamlar aynı e-postayı bilmam kaç kere alıyor. Bu
> hem etik değil hemde gereksiz. Lütfen bir daha tekrarlamayın gibi olur
> biter. Ama bunun üzerine 10 kere daha yaparsa da bir yaptırımımız
> olmalı. Ben bunu aynı kapalı yerlerde sigara içmek yasaktır durumuna
> benzetiyorum.

moderator lafı oldukça itici bir laf, moderator dediğiniz adam gelen mailleri
okur onayladığını yollar onaylamadığını yollamaz, listenin sahibi olur. Benim
bahsettiğim operatorun ise böyle bir hakkı olmamalı, sadece yönlendirme ve
uyarı yapabilmeli. Genel ahlak kurallarına uygun hareket etmeyen adam zaten
liste kurallarından önce genel yaşayış kurallarına göre listeden çıkarılır.

Moderator olması durumunda ise daha önce dediğim gibi ben bütün ilişkilerimi
keserim. Birçok kişi de aynı şeyi yapacaktır sanırım.

--
|          |  Murat Koç
|          |  Manager & IT Consultant
|    FRONT |