[dernek] Re: teknik e-posta listeleri (neden yapiyoruz?)

From: Murat Koç (murat.koc@frontsite.com.tr)
Date: Thu 08 Jul 2004 - 14:08:44 EEST

> Selamlar,

Selam,

> [...]
> sorumuza muhattap bulmakta güçlük çekiyoruz.
>
> - Listelerin isimleri ve amaçları anlaşılamıyor. Bu yüzden sorular
> adreslerini şaşırıyor; soru soranlar cevap alamıyor, sorulanlar rahatsız
> oluyor.
>
> - Liste bölünmelerinde bir tutarsızlık var. Kullanıcı seviyelerine göre
> bölünmüş olan listeler, konulara göre bölünmüş olan listeleri kapsıyor.
>
> - Kullanıcı seviyelerine göre bölünme karar vermeyi güçleştiriyor.
>
> Sanırım sorunumuzu belirlersek çözümü daha rahat üretiriz. Ben yukarıda
> saydığım nedenlere çözüm ürettiğini düşündüğüm için A.Murat Eren'in

önerilen linux-kullanıcı vs listelerinin bunlara ne gibi çözüm getireceğini
düşünüyorsun?

Bazı durumlarda birden fazla cevap olabilir.

Ben şöyle bir soru sorduğum zaman bunu nereye sormalı olacağım?

GPRS üstünden bağlanan kullanıcılarımı içerideki bir VPN den Radius kullanarak
AD üstünden auth etmek istiyorum ne yapmalıyım?

Şimdi AME nin önerisine göre ben bunu linux-kullanıcıya sorabilirim,
linux-sunucuya da sorabilirim değil mi? O zaman bir çözüm gelmedi.

Ben de diyorum ki bunu al linux-administration a sor. Çünkü ne yapmalıyım
sorunun karşılığını oradan alırsın. Fakat bunu aynı zamanda linux-network e
de sorabilirsin. Dolayısı ile yine çözüm gelmemiş oluyor.

Sınırları çizmek çok basit değil. Fakat önceden Linux daha az alanda iken daha
az liste ile bu sınırları çizebiliyorken şimdi geniş bir Linux Kullanıcıları
Grubunu 4 liste ile sınırlamak çok olası değildir. Bundan dolayı AME nin
önerisi baştan sınırlayıcı bir etmen olacağından dolayı şu an ki durumdan
daha iyi bir duruma getirmez.

Yapılması gereken en az 10 liste ile düzenlemek veya 1 liste ile herşeyi
birleştirmek olacaktır :)

--
|          |  Murat Koç
|          |  Manager & IT Consultant