[dernek] Re: Teknik e-posta listeleri - 0.3 surumu

From: Doruk Fisek (dfisek@fisek.com.tr)
Date: Thu 08 Jul 2004 - 15:02:23 EEST

Merhaba,

Thu, 08 Jul 2004 14:54:40 +0300 tarihinde Baris Metin <baris@uludag.org.tr>
soyle yazdi:

BM> Benzer şekilde diğer seçeneklere de (uzun olduğu için değil de yanlış
BM> yönlendirebileceği için) sıcak bakmıyorum. Misal linux-güvenlik, ismi
BM> çok çekici. güvenlik listesine "kaldırılsın" demek içinden gelmeyebilir
BM> kimsenin. Ancak hangi koşullar ile kaldırılmasının daha iyi olabileceği
BM> anlatılırsa anlam kazanır.
Alttaki aciklamalar bunun icin var. Eksik olanlar oldugunu dusunuyorsaniz,
aciklama metinleri yazin, yapistiralim metne.

BM> Bu yüzden bütünlük arzeden önerileri seçenek olarak koymak daha faydalı
BM> olabilir.
BM> Murat Eren'in önerisi, bir seçenektir. Kendi içerisinde tutarlı diğer
BM> öneriler getirilebilir. Bunlar evlendirilir, çocukları olur; çocuklar
BM> yarıştırlır.
En basta zaten o nedenle sormustum, Murat Eren'in onerisini ayrica tek bir
soru olarak koyayim mi deyu, gerek yok demistin.

Yalniz Murat'a da yazdigim gibi onerileri tek bir butun olarak almanin; hem
cok fazla senaryo uretilebileceginden, hem de insanlara o senaryo
icerisinden oylama yoluyla degisiklik yapma olanagi vermeyeceginden dolayi
sakincalari var.

Adini "butunluk arzeden oneri" de koysak, "senaryo" da koysak; bir tarafta
bagimsiz oneriler bir tarafa bu sekilde grup oneriler olursa, ne kadar
saglikli bir sonuc elde edebiliriz bilemiyorum. Ortada elma-armutlar
olusuyor bu durumda. Ornegin Murat'in onerisi evet denip, ayni anda
linux-sunucu diye bir liste acilmasin dendigi zaman ne yapacagiz?

- dfisek
(katip)