[dernek] Re: teknik e-posta listeleri - 0.2 surumu

From: S.Çağlar ONUR (caglar.onur@tubitak.gov.tr)
Date: Thu 08 Jul 2004 - 13:47:19 EEST

Selamlar Murat;

On Thu, 2004-07-08 at 13:20, Murat Koç wrote:
> Selam,
>
> Ali ve Devrim de moderator olsun demiş demek başlarına çoban konulmadıkça
> bizim insanımızın güdülemeyeceğini düşünüyorsunuz ?

ombudsman@linux.org.tr'den kastım moderator değil ki, daha büyük
durumlara el atacak bir kurul v.s adı her ne ise işte. Madem listeler
yeninden yapılanıyor, olmuşken adam gibi olsun 2 senede bir bu
tartışmaları yaşamayalım istiyorum ben açıkcası.

Listelerde ileride daha ciddi tartışmalarda çıkabilir, daha ucu sivri
durumlarda olabilir. Gerektiğinde bu durumlara el atacak _yetkili_
birilerinin olması kime ne zarar getirki.

Benim aklımda ombudsman [ düzgün adı varsa da, o :) ] bir sınıf
öğretmeni yada eli sopalı moderatorler birliği falan değil, otur
çocuğum, sus konuşma diyecek bir adamda değil. Sadece ileride liste
genelini çok rahatsız eden, ucu sivri, camiaya genelini etkileyen
hakikaten ciddi durumlara müdehale etme mekanizması.

> Moderator yerine operator olmasını öneriyorum ve kesinlikle listeden
> atılmalarını onaylamıyorum.

Peki biri çıkıp ağzına ne gelirse sayarsa ne yapacağız, yada neden bu
tarz acayip davranışlara nasılsa ben kendim de filitrelerim yada okumam
silerim yaklaşımı yerine daha disiplinli bir hal vermiyoruz?

Adama cross-posting yapma diyip akabinde aynı hareketle 5 kere daha
karşılaşırsak tepkimiz ne olacak peki?

Ama uyarıları yapacak adam içinse kastın [ yani uyarıları moderator
değil operator yapsın diyor isen ] adı ister moderator olsun ister
operator, düzgün bir duruşla herkese eşit davranarak müdehale etsinde ne
olursa olsun. Burda önemli olan yanlış durumlara liste üyelerinin değil
başka birinin müdehale etmesi ve potansiyel tartışmaların önlenmesi
sadece.

Yanlış anlaşıldığımı düşündüm bir an, insanları seni atarım, seni
süründürürüm tarzından bahsetmiyorum ben. Bir yazı yazarız mesela
cross-posting için Sayın bilmemne şu hareketiniz şu sonuçları doğuyor.
Her listeye üye olan adamlar aynı e-postayı bilmam kaç kere alıyor. Bu
hem etik değil hemde gereksiz. Lütfen bir daha tekrarlamayın gibi olur
biter. Ama bunun üzerine 10 kere daha yaparsa da bir yaptırımımız
olmalı. Ben bunu aynı kapalı yerlerde sigara içmek yasaktır durumuna
benzetiyorum.

> Ayrıca ek not olarak gerçek isim ile üye olmayanların üye olamamalarını
> öneriyorum. Bu çok daha düzenleyici olacaktır.

Kesinlikle destekliyorum...

--
S.Çağlar Onur <caglar.onur@tubitak.gov.tr>
Türkiye Bilimsel ve Teknik Araştırma Kurumu