[dernek] Re: teknik e-posta listeleri - 0.2 surumu

From: Murat Koç (murat.koc@frontsite.com.tr)
Date: Thu 08 Jul 2004 - 12:23:03 EEST

> Merhabalar,

Selam,

> --
>
> o linux-kullanici: Linux uygulamalari ile ilgili, konfigurasyon
> problemleri, kurulum sorunlari, duvar kagidini degistirememe sorunlari,
> donanim sorunlari, kernel derlemeden tutun da NTFS alani neden
> goremiyorum, arttirimsal backup nasil alirim, kullanicilarin su dizindeki
> dosyalari sadece yazabilmelerini ama silememelerini istiyorum sorunlarindan
> modemimle Internet'e baglanamiyorum sorularina kadar her sey icin
> kullanilacak genis tabanli, en haraketli (donanim + baslangic + ileri +
> masaustu vs.) e-posta listesi.

Hımm hayır. linux-kullanıcı dediğin zaman başka hiçbir listeye ihtiyaç
kalmaz :)

> o linux-gelistirici: Linux uzerinde yazilim gelistirme ile ilgili
> her sey. gdb kullanimindan "linuxta gotoxy(); nerde?" sorularina, linux'ta
> datagram soket acamiyorum'dan, "gcc'ye bir patch yazdim 75K, sizce nasil
> olmus?" tartismalarina kadar her turlu
> programlama / yazilim gelistirme iliskili mevzular icin
> kullanilacak e-posta listesi.

Hımm hayır. bu tür developer veya devel listesi sadece dağıtımların
listelerinde vardır. Kullanıcı gruplarının değil. Programlama olması çok daha
mantıklı olur. Hatta birçok yerde linux-c-programming diye ayrı liste vardır.
Diğerlerine oranla çok daha fazla kullanıldığı için.

Fakat linux-programlama olarak kalması daha iyi olacaktır.

> o linux-sunucu: Apache'nin rewrite modulunden
> postfix+spamassassin'e, iptables'da kural belirlemeden, bandwith
> sinirlamasi koymak istiyorum'lara , ofisimizdeki yaziciyi kullanicilara
> kota destegi ile paylastirmak istiyorum'dan, samba ile dosya sunucu yaptim
> ama kimse bir sey cekemiyor'a kadar her turlu soru/sorun icin kullanilacak
> e-posta listesi.

Yok hayır. Bu linux-network, linux-administration ve linux-config gibi ...
ayrı listeler ile sağlanmalıdır.

> o linux-yerellestirme: KBabel kullanimindan, terim tartismalarina, "neyi
> cevirelim, ne lazim" yoneylem arastirmalarina kadar yerellestirme
> ve Türkçe ile ilgili her mevzuyu kucaklayan e-posta listesi.

linux-türkçe olsa ismi? Daha geniş kapsamlı birşey olmaz mı?

> o linux-sohbet: fikir alisverisi ve "linux/GNU/bilisim" iliskili
> haberlerin duyurusu ve sohbet icin ogle arasi, ikindi cayi
> listesi.

o.k

> --
>
> Boyle bir duzenleme ile su anki aktif gorunen listeler paylastirilacak
> olursa soyle bir sey cikiyor ortaya:
>
> linux-baslangic
> linux-ileri
> linux-guvenlik
>
> Listeleri, kullanici seviyesinden bagimsiz olarak butun yukadaki listelere
> dagilmis oldu. Yani gelistirici listesine de sunucu listesine de baslangic
> seviyesinde, ileri seviyede ya da guvenlikle ilgili sorular gelebilir.
> Yalitim seviyesel degil, kavramsal.

linux-güvenlik ayrı olarak kalmalı.

> linux-network
>
> Bu liste de diger listelerin icerisinde eritildi. Cunku gelistirici
> listesine network programlama ile ilgili sorular gelirken, kullanici
> listesine de network ayarlarinin nasil yapilacagi ile ilgili sorular
> gelebilir.

Bu da ayrı olmalı.

> linux-donanim
> linux-masaustu
> oyun
>
> Listeleri, linux-kullanici listesi altinda toplandirlar.

linux-masaüstü kalmalı.

> linux-sohbet
>
> Listesi oldugu gibi kaldi.
>
> linux-programlama
> kylix
>
> Listeleri, linux-gelistirici listesi altinda toplandirlar.
>
> terim
>
> Terim listesi de icerigi genisletilerek linux-yerellestirme olarak
> degistirildi.
>
> Evet. Teklifimiz budur efendim :)

Benim önerim.

linux-duyuru
linux-programlama
linux-network
linux-güvenlik
linux-masaüstü
linux-türkçe
linux-sohbet
linux-administration
linux-config
linux-iş (job)
linux-kernel

Bunlarda dahi karmaşa olacaktır aslında eklenebilecek çok liste var. Fakat ne
yazık ki ya 100 tane liste açılmalı ya da 1 tane liste ile bu iş yapılmalı.

3-5 tane liste ile genel kapsamlı herşeyi barındırmazsınız.

bu listelerin amaçları tam anlaşılmaz ise açıklamalarını yazabilirim.

--
|          |  Murat Koç
|          |  Manager & IT Consultant
|    FRONT |