[dernek] ÈFiso-8859-9?Q?LKD_ve_ticari_bağlantılar_hk.?

From: Ogun OZPINAR (oguno@bos.com.tr)
Date: Tue 31 Aug 2004 - 17:43:48 EEST

Merhaba,
Bir yerlere geleceğiz yavaşça...

> -----Original Message-----
> From: dernek-bounce@liste.linux.org.tr
> [mailto:dernek-bounce@liste.linux.org.tr] On Behalf Of Murat Koç
> Sent: Tuesday, August 31, 2004 5:12 PM
> To: dernek@liste.linux.org.tr
> Subject: [dernek] Re:

=?utf-8?q?=3Fiso-8859-9=3FQ=3FLKD=5Fve=5Fticari=5Fba=C3=
B0lant
> =C3=BDlar=5F? =?utf-8?q?hk=2E=3F?

diyen

> İşte aynen burada neden yanlış olduğunu kendiniz
> açıklıyorsunuz. Çok kaba bir
> örnek olmakla beraber "kapıdan çıktığınızda araba
çarptı size
> birşey oldu" ne
> olacak o sistemlerin hali? O sırada da serverların birinde
> donanım arızası
> oldu sistem çöktü. Ne olacak?

Size açıklamak isterim ki, İK ve BT süreçleri "key management"
gerektirir; bunun anlamı "kilit personeli de istihdam et"
Örneğiniz kaba, şimdilik sözüm yok. Ama buradan yürürsek;
bana araba çarptığı anda firmam SQUID'i düşünmez.
Onun yatırım yaptığı şey'in ne olduğunu bilmiyor
çünkü.
Zira SQUID'i ben o hale getiriyorum ama konu bu değil.
Merakınızı giderim, risk assesment'lar çerçevesinde;
her sistemin kurulum dokümantasyonu en güncel hali ile
fileserver'lar da var, key management tablosuna göre
ikame kişi bu dokümanı ele alır, ISO9000 kurallarına uygun
bir atama yazısı ile asil görevler "çarpma anında"
ikame personele devrolur.

> Bu tür kişi bazlı olan destek mekanizmaları her zaman için
> yanlış olan
> yapılandırmalardır.

Bunu tartışalım: TİCARİ firmanızı su bastı!
Siz de çok üzgünsünüz ve sigorta işleri ile
uğraşıyorsunuz (umarım
vardır) Ve size ihtiyacım oldu. Bilmem ne sigortada evrak mı
kovalarsanız, firmanızda yüzermisiniz yoksa yanımda mı
olursunuz.
Yanımda olursunuz değil mi. Tahmin etmiştim.
DRP isminde bir eylemimi var, sizde de vardır. Zor zamanlarda
SLA seviyenizi nasıl koruyacağınızı önceden risk
değerlendirmeniz
ile ölçerek tedbir alırsınız. (Sizin sigortanız, benim se
ikame elemanım gibi)

> Bugün biz 4 saatte kurduğumuz sistemle ilgili olabilecek
> sorunları çözeceğiz
> diye anlaşma imzalıyoruz. Çözemediğin takdirde zararını
> karşılayacağım diye
> anlaşma koyuyoruz.
>
> Ya siz bunu yapabiliyor musunuz? Şirketiniz size 4 saatte
> sorunu çöz yoksa
> bana bilmem kaçbin dolar ödersin diye anlaşma imzalatabiliyor
mu?

> Hiç zannetmiyorum.

Zannediniz, konu direkt ben olduğum için çok şanslıyım.
Performans ve hedef bazlı yönetim sistemi uygulayan bir
firmadayım.
Kullanıcı çağrıları bile (benimle ilgili değil, sadece
bana bağlı
bir elemanım cevap veriyor) benim SLA'im haline geliyor.

> Bunu da hiç kimsenin yapabileceğini zannetmiyorum.
>
> Profesyonel çalışma biz buna diyoruz. Şirketiniz veya İK
> sadece size güvenerek
> aslında çok büyük riske giriyor.

Yukarıdakiler ve BT Standartlarımız ile; biz de buna profesyonel
yönetim ismini veriyoruz.
Şirketim ve İK ve hatta holding, her zaman insana kıymet veren
bir uygulama içindedir diye YANLIŞ mı yapıyor yine?
Bunu iletirim ama bana biraz ters bakmazlar mı?
Tekrarlayayım; oradan buraya bakmak kolaydır. Buradan buraya bakmak
ve detayları görmek zor ve zevkli.

geçti.

> Bunu istemiyorum.
>
> Bugüne kadar LKD den bu yönde hiçbir isteğim de olmadı.
Bütün
> LKD burada
> sonuçta.

> Bu tür bir olaya yıllar önce zaten karşı idim ve
karşısında
> durmuştum. Liste
> arşivlerinden çıkarılabilir.

yararlanırsınız"
uğraşı

> Yanlış bir nokta daha. Bakın ben mailimde yorumlarınız diye
> yazdım ve hiçbir
> öneri getirmedim. Şu anda LKD nin beni önermesini olayını
> tamamen siz ortaya
> koyuyorsunuz.
>
> Hiç bir şekilde böyle bir laf veya ima da bulunmadım. Varsa
> maillerimde lütfen
> çıkartın.
>
> Yoksa bana bu tür ithamlarda bulunmayın.

Bunun için özür dilemiştim, yine dileyeyim; "hedef" siz
değilsiniz.
Hedef bu düşünce biçiminin çok fazla maddiyat içermesi. Hem
de
tek taraflı maddiyat.

koltuklardalar.

> Biz burada işe alıp almamaktan bahsetmiyoruz. Ki bir şirkete
> bu tür bir sistem
> yaptırmak İK nın da işi değil zaten. Hiçbir yerde de İK
bunun
> için uğraşmaz.
>
> IT Manager lar ne işe yarıyor o zaman?

Bir BT yöneticisi olarak, bu işleri yapıyorum. Hiçbir firmada
tek yönetici istedi diye, bir kişi işe alınmaz.
Süreçlerden ilki İK, orayı geçerse bana gelir, test ederim,
tamamıdır, yoks bir sonraki mi; İK'ya geribesleme dönerim.
Bu metod, 30 kadar İK uzmanı tarafından yapmam gerektiği dikte
edilen bir sistem ve çok memnunum.
"IT Manager" bu işe de yarar.
Sizin kontakt halinde olduğunuz yerlerde ne iş yaparlar?
Sadece TEKNİK konular mı uğraştıkları?
Eğer öyleyse çok rahatlar.

outsource'a

> Ne yazık ki doğru duymuşsunuz ve öyle olmak zorunda olacak.
> Aklı başında her
> firma bunu yapmak durumunda.

"Aklı başında" tanımınızı sevdim ama içi boş.
IT süreçleri kritik durumdaki kaynakları içerir.
Çok düzgün bir SLA'iniz yoksa, bu süreci outsource etmek
sadece "içerideki IT'yi dışarıya taşımak olur."
Yapmayın, tonlarca SLA görmüş olmalısınız. Kim memnun ki
halinden.
Kaynak kullanımında tasarruf etmek isteyen firmalar bunu
kör-topal yapıyor ve gartner'da öyle istiyor diye bu iş
yapılmaz.
Neyse, bu konu tahmininizden ve burada aktaracağımdan
daha derin. Başka bir yazı konusu olsun.

metod,

> Ben bir method seçmedim. Siz benim bir method seçtiğimi
> belirterek onun
> üzerinden gidiyorsunuz.

haline

> Benim bir method seçmediğim konusunda uzlaşalım önce. Ondan
> sonra methodun
> nasıl olacağına beraber karar verelim.
>
> Bu yüzden yorumlarınız nedir diye mailimi attım.

Yorumlar bunlar, kişisel birşey yok.
Amaciniz beni ve sartlarimi sorgulamak değil elbette ama bende
bu tarz konular ve yönetim alanında yetkinliğim sebebi ile
size YANLIŞ'larınızın neden sizin nitelediğiniz gibi
olmadığını
açıkladım.
Fakat, işte püf noktası, her firma bizim gibi mi
çalışıyor?
Elbette hayır. Buralarda outsource modeliniz işe yarayabilir.
Uygulayınız. Yaygınlaştırınız.
Ancak ciddi ve "aklı başında" firmalar; neleri ne zaman ve ne
kadar
yapacağını risk assesment'lar ile, yönetim destek süreçleri
ile,
İK'ları ile, kalite ve yönetim sistemleri ile, standartları ile
karar veriyor. Bu kadar katmerli yapılarda amatörlük aramayın.
Hedeflerinize saygı duyuyorum, işlerinizin olmasını yürekten
destekliyorum, ama belirtmeseniz bile LKD bu işte "yönlendirici"
değil "refere edici" olmalı sadece. (Belirtmemiş olabilirisiniz,
alınmayınız)

Saygılarımla,

Ogün.

> --
> __________
> | |
> | FRONT |
> |==========| FrontSITE Bilgi Teknolojisi A.Ş.
> |_____SITE_| http://www.frontsite.com.tr/

Bu e-posta mesaji kisiye ozel olup, gizli bilgiler iceriyor olabilir.
Eger bu e-posta mesaji size yanlislikla ulasmissa, e-posta mesajini
kullaniciya hemen geri gonderiniz ve mesaj kutunuzdan siliniz. Bu
e-posta mesaji, hic bir sekilde, herhangi bir amac icin cogaltilamaz,
yayinlanamaz ve para karsiligi satilamaz. Yollayici, bu e-posta
mesajinin virus koruma sistemleri ile kontrol ediliyor olsa bile virus
icermedigini garanti etmez ve meydana gelebilecek zararlardan dogacak
hicbir sorumlulugu kabul etmez.

The information contained in this message is confidential, intended
solely for the use of the individual or entity to whom it is addressed
and may be protected by professional secrecy. You should not copy,
disclose or distribute this information for any purpose. If you are not
the intended recipient of this message or you receive this mail in
error, you should refrain from making any use of the contents and from
opening any attachment. in that case, please notify the sender
immediately and return the message to the sender, then, delete and
destroy all copies.
This e-mail message has been swept by anti-virus systems for the
presence of computer viruses. in doing so, however, we cannot warrant
that virüs or other forms of data corruption may not be present and we
do not take any responsibility in any occurrence.