[dernek] Re: Eminonu Linux egitimi projesi

From: Murat ŞİŞMAN (msisman@kobiline.com)
Date: Tue 31 Aug 2004 - 14:59:26 EEST

Dernek altında oluşturulacak bir grup, bilgisayar şirketlerine eğitim
verebilir. Eğitim sonunda Linux yeterlilik belgesi alırlar. Ama bu malesef
çözüm olamaz. Büyük şehirlerde belki bir nebze çözüm sunabilir ama diğer
şehirlerde bu eğitimi verecek Linux grupları veya tecrübeye sahip kişileri
bulmak biraz zor.
Veya ayrı bir portal oluşturulup yalnızca bilgisayar firmalarının
gereksinimlerini karşılayacak bilgiler bulundurulabilir (Program
karşılıkları, Sunucu kurulumları vs) . Bu sayede firma vereceği hizmet için
ne yapması gerektiğini çok daha kolay bulabilir, destek aradığında da bu
portaldaki forum veya listeden yararlanabilir.
Gecen yıllarda BSA baskınlarından ve her pc için lisans parası vermek
istemeyen onlarca Internet Cafe Linux kurmaya yeltendiler ama daha 2. günü
"Lanet olsun, veriyim parası alıyım windowzu" dediler. Internet Cafe'lerin
Linux'a geçmesini kolaylaştıran dökümanlar (Kurulum,karşılıklar,sorun
giderme) hazırlanıp bu bahsettiğim portalda bulundurulursa eminim ki bir çok
firma bundan yararlanabilir.

İyi çalışmalar dileğiyle...