[dernek] Re: =?utf-8?q?=3Fiso-8859-9=3FQ=3FLKD=5Fve=5Fticari=5Fba=C3=B0lant=C3=BDlar=5F? =?utf-8?q?hk=2E=3F?

From: Murat Koç (murat.koc@frontsite.com.tr)
Date: Tue 31 Aug 2004 - 17:12:21 EEST

> Merhaba;

Merhaba,

> Madem tartışıyoruz, güzel bir şeyler çıksın ortaya:

Tabii ki :)

> [...]
> Eğer bunu inanarak söylediyseniz üzülürüm zira "eğitim
> şart'ın"
> hele bu konuda eğitim gerektiğini defalarca burada, bu listede
> zikrettik. Eğitim olmalı. Basit bir denklemin
> (İş=eğitim+deneyim)
> bir parçası bu. "Modern İşletim Sistemleri" dersinin neden
> gerektiğini
> yada "Tripwire nedir" 'in öğretilmemesi gerektiğini
> söyleyemezsiniz.
> Eğitimin varlığı-yokluğu değil de formatını
> tartışmak isterseniz,
> ancak burada size hak veririm: instructor-lead yada self assesment.

Bu türden bir eğitim dedim. İnsanın kendini eğitmesi ayrı birşey. Ama bu
türden bir eğitim almadıklarını belirttim.

> [...]
> yönlendirdik.
> Ama şimdi siz bana 2 şeyi birbirine karıştırıyorsunuz
> diyorsunuz ve
> bunların ne oldukları bile muğlak, sonuçta da "YANLIŞ
> YAPIYORSUNUZ"
> diyorsunuz! Bence ortada bir yanlışlık yok: Haddimi aştı isem
> hemen
> bağışlayın ama: Ben TİCARİ firmama "Linux kuruyorum" diyen
> destek
> firmalarını kapıdan içeri sokmamak için buradayım. Ben
> varken olmaz.
> Yaptığım şeyler için olmaz. Bildiklerim ve eğitimini

İşte aynen burada neden yanlış olduğunu kendiniz açıklıyorsunuz. Çok kaba bir
örnek olmakla beraber "kapıdan çıktığınızda araba çarptı size birşey oldu" ne
olacak o sistemlerin hali? O sırada da serverların birinde donanım arızası
oldu sistem çöktü. Ne olacak?

Bu tür kişi bazlı olan destek mekanizmaları her zaman için yanlış olan
yapılandırmalardır.

Bugün biz 4 saatte kurduğumuz sistemle ilgili olabilecek sorunları çözeceğiz
diye anlaşma imzalıyoruz. Çözemediğin takdirde zararını karşılayacağım diye
anlaşma koyuyoruz.

Ya siz bunu yapabiliyor musunuz? Şirketiniz size 4 saatte sorunu çöz yoksa
bana bilmem kaçbin dolar ödersin diye anlaşma imzalatabiliyor mu?

Hiç zannetmiyorum.

Bunu da hiç kimsenin yapabileceğini zannetmiyorum.

Profesyonel çalışma biz buna diyoruz. Şirketiniz veya İK sadece size güvenerek
aslında çok büyük riske giriyor.

> Derdinizi anlamakta zorlanmıyorum, yönteminizi yeni bir
> kartel'leşme
> olacağı konusunda şüphelerim nedeni ile eleştiriyorum.
> Oysa ki ve elbette bu işleri yapacak organizasyonlar kurulmalı,
> bunlar refere edilmeli. Ama işi Linux'u yaygınlaştıracak bir
> kurumunu "şu firmaya git" demesi pek açıklanabilir değil.
> Bunu istemiyorsunuz diye düşündüm bir an, ama şimdi geçti.

Bunu istemiyorum.

Bugüne kadar LKD den bu yönde hiçbir isteğim de olmadı. Bütün LKD burada
sonuçta.

> Bunu istiyorsunuz.
> Bakınız, bunu isteyin, hakkınız. Ama sonrasını bir
> düşünün:
> LKD yada herhangi bir .org, sizi önerirse elinize birkaç bin USD'den
> fazla ne geçer? LKD'nin eline ne geçer?
> Bir süre sonra bu işlerin ve .org'un ticarete döndüğü
> haberleri yayılmaz mı?

Bu tür bir olaya yıllar önce zaten karşı idim ve karşısında durmuştum. Liste
arşivlerinden çıkarılabilir.

> LKD tüzüğündeki amaçlar arasında, destek isteyenleri bu
> işin
> ticaretini yapan
> firmalara gönderirim demiyor. Yoksa var mı? Kontrol edelim
> hep beraber.
> Kısaca ve kanımca, haklılığınız bir yere kadar;
> çarkınızı döndürün.
> Ama bu yöntem ile değil. Başka bir yöntem bulmakta
> özgürsünüz, "şapka
> mı
> yaptırırsınız" yada "benim çevremden mi yararlanırsınız"
> bilmem, ama
> LKD'nin bu işte "sizleri" refere etmesi dışında bir uğraşı
> [...]

Yanlış bir nokta daha. Bakın ben mailimde yorumlarınız diye yazdım ve hiçbir
öneri getirmedim. Şu anda LKD nin beni önermesini olayını tamamen siz ortaya
koyuyorsunuz.

Hiç bir şekilde böyle bir laf veya ima da bulunmadım. Varsa maillerimde lütfen
çıkartın.

Yoksa bana bu tür ithamlarda bulunmayın.

> [...]
> yapar
> bilirmisiniz? Ak ile Kara'yı ayırt etmek için o koltuklardalar.
> Ben birini işe alırken onların deneyiminden ve kendi bilgimden
> yola çıkarak küçük test'ler yada fake-system'ler kurup
> onları
> çalışır hale getirmelerini isteyerek adım atıyorum. Bu
> yüzden,
> bu tarz metodlar uygulamayan firmalar için o kişiler "GOD of LINUX"
> bile olur. Ama sorun o değil, sorun (2) nolu seçimi yapan ve
> YANLIŞ YAPIYORLAR dediğiniz firmalarda bu kişilerin istihdam

Biz burada işe alıp almamaktan bahsetmiyoruz. Ki bir şirkete bu tür bir sistem
yaptırmak İK nın da işi değil zaten. Hiçbir yerde de İK bunun için uğraşmaz.

IT Manager lar ne işe yarıyor o zaman?

> Bakınız bir gerçek var; Firmalar outsource'a kayıyor
> söylentilerini
> çok duydum. Bazı işler ki IT kritik bir süreçtir, outsource'a
> en son kaymalı. Bu yüzden o ADMIN koltukları bir süre daha dolu
> olacak. Üzgünüm.

Ne yazık ki doğru duymuşsunuz ve öyle olmak zorunda olacak. Aklı başında her
firma bunu yapmak durumunda.

> Linux'tan soğumamalarını sağlamak için seçtiğiniz metod,
> LKD amacına
> hizmet ediyor mu? Bu derneğin bir üyesi olarak cevap verin.
> Bence etmiyor, özür dilerim.

Ben bir method seçmedim. Siz benim bir method seçtiğimi belirterek onun
üzerinden gidiyorsunuz.

> Anlattınız elbette.
> Bende karşı görüşleri dile getirdim, rahatsızlık haline
> gelen
> ve üstelenen durumlar bunlar. O yüzden adımları dikkatli atmakta
> fayda var. Orta yol bulunur ama biz bulana kadar, elin soft'u
> bundan faydalanıyor: alın işte XP SE.
> Bizde alternatif var ama bunu nasıl anlatacağız?
> Asıl konular bunlar, biz "Linux'a" hizmet etmeliyiz. Onun bize
> etmesi ilk öncelik değil.

Benim bir method seçmediğim konusunda uzlaşalım önce. Ondan sonra methodun
nasıl olacağına beraber karar verelim.

Bu yüzden yorumlarınız nedir diye mailimi attım.

--
|          |  Murat Koç
|          |  Manager & IT Consultant
|    FRONT |