[dernek] Re: =?utf-8?q?=3Fiso-8859-9=3FQ=3FLKD=5Fve=5Fticari=5Fba=C3=B0lant=C3=BDlar=5F? =?utf-8?q?hk=2E=3F?

From: Murat Koç (murat.koc@frontsite.com.tr)
Date: Tue 31 Aug 2004 - 18:12:45 EEST

> Merhaba,

Selam,

> Bir yerlere geleceğiz yavaşça...

yavaş yavaş ...

> [...]
> gerektirir; bunun anlamı "kilit personeli de istihdam et"
> Örneğiniz kaba, şimdilik sözüm yok. Ama buradan yürürsek;
> bana araba çarptığı anda firmam SQUID'i düşünmez.
> Onun yatırım yaptığı şey'in ne olduğunu bilmiyor
> çünkü.
> Zira SQUID'i ben o hale getiriyorum ama konu bu değil.
> Merakınızı giderim, risk assesment'lar çerçevesinde;
> her sistemin kurulum dokümantasyonu en güncel hali ile
> fileserver'lar da var, key management tablosuna göre
> ikame kişi bu dokümanı ele alır, ISO9000 kurallarına uygun
> bir atama yazısı ile asil görevler "çarpma anında"

Lütfen bunu deneyin. Varsa eğer kurmuş olduğunuz ldap server vs i bozun ve
ikame elemanlarınızın neler yapabileceklerini dökümanlardan okuyarak test
edin.

> Bunu tartışalım: TİCARİ firmanızı su bastı!
> Siz de çok üzgünsünüz ve sigorta işleri ile
> uğraşıyorsunuz (umarım
> vardır) Ve size ihtiyacım oldu. Bilmem ne sigortada evrak mı
> kovalarsanız, firmanızda yüzermisiniz yoksa yanımda mı
> olursunuz.
> Yanımda olursunuz değil mi. Tahmin etmiştim.
> DRP isminde bir eylemimi var, sizde de vardır. Zor zamanlarda
> SLA seviyenizi nasıl koruyacağınızı önceden risk
> değerlendirmeniz
> ile ölçerek tedbir alırsınız. (Sizin sigortanız, benim se
> ikame elemanım gibi)

Sonuçta siz kendi elemanızla SLA bazlı gidebiliyorsanız ne ala.

> mu?

> Zannediniz, konu direkt ben olduğum için çok şanslıyım.
> Performans ve hedef bazlı yönetim sistemi uygulayan bir
> firmadayım.
> Kullanıcı çağrıları bile (benimle ilgili değil, sadece
> bana bağlı
> bir elemanım cevap veriyor) benim SLA'im haline geliyor.

Benim zanettiğim bu değil. Sizin konumunuz değil yani

Size tek bir soru: Şirketiniz sizden 4 saat içinde sorunu çöz eğer çözemezsen
bana 50.000$ ödeyeceksin dedi. İmzalar mısınız?

Ve bunun içinde size araba çarpmış, hastalanmışsınız, ameliyat olmuşsunuz vs
hiç önemli değil. Ne durumda olursan ol.

Daha beteri bizim Almanyadaki şirketlerde bu sürenin 40dk ile sınırlı olduğu
yerler var.

Eğer imzalarım diyorsanız bu konuda herhangi bir şey söylemeyeceğim.

İşte ben bunu yapıyorum ve imzalıyorum.

> Yukarıdakiler ve BT Standartlarımız ile; biz de buna profesyonel
> yönetim ismini veriyoruz.
> Şirketim ve İK ve hatta holding, her zaman insana kıymet veren
> bir uygulama içindedir diye YANLIŞ mı yapıyor yine?

İnsana kıymet vermek farklı birşey. İnsana dayalı riske girmek başka bir konu.

> Bunun için özür dilemiştim, yine dileyeyim; "hedef" siz
> değilsiniz.
> Hedef bu düşünce biçiminin çok fazla maddiyat içermesi. Hem
> de
> tek taraflı maddiyat.

Yanlışınız burada zaten. Ortaya herhangi bir düşünce şekli ile çıkmış değilim
ve savunucusu da değilim. Ama ısrarla öyle imişim gibi davranıyorsunuz. İster
istemez hedef ben olmuş oluyorum ve bundan rahatsızlık duyuyorum.

Lütfen attığım ilk maili özellikle son iki cümlesini tekrar okuyun.

> Bir BT yöneticisi olarak, bu işleri yapıyorum. Hiçbir firmada
> tek yönetici istedi diye, bir kişi işe alınmaz.
> Süreçlerden ilki İK, orayı geçerse bana gelir, test ederim,
> tamamıdır, yoks bir sonraki mi; İK'ya geribesleme dönerim.
> Bu metod, 30 kadar İK uzmanı tarafından yapmam gerektiği dikte
> edilen bir sistem ve çok memnunum.
> "IT Manager" bu işe de yarar.
> Sizin kontakt halinde olduğunuz yerlerde ne iş yaparlar?
> Sadece TEKNİK konular mı uğraştıkları?
> Eğer öyleyse çok rahatlar.

Yine yanlış noktadasınız. Çünkü size insanları işe alma kriterleri konusunda
değil. Bir şirkete iş yaptırma kriterleri konusunda tartışıyoruz.

Sizin kimi nasıl işe aldığınız beni ilgilendirmiyor ki. Benimle iş yapacak
firma bana hiçbir şekilde git önce İK ile görüş diyemez!

Yoksa siz iş yapacağınız firmaları önce İK ile görüşmeye mi yolluyorsunuz?

> "Aklı başında" tanımınızı sevdim ama içi boş.
> IT süreçleri kritik durumdaki kaynakları içerir.
> Çok düzgün bir SLA'iniz yoksa, bu süreci outsource etmek
> sadece "içerideki IT'yi dışarıya taşımak olur."
> Yapmayın, tonlarca SLA görmüş olmalısınız. Kim memnun ki
> halinden.

Benim iş yaptığım bütün müşterilerim memnun. En kritik zamanlarında dahi
istedikleri desteği aldılar ve son derece düzgün çalışan
sistemleri/sistemlerimiz var. Çok isterseniz size özelden vereyim birkaç tane
referans arayıp sorun.

> [...]
> Uygulayınız. Yaygınlaştırınız.
> Ancak ciddi ve "aklı başında" firmalar; neleri ne zaman ve ne
> kadar
> yapacağını risk assesment'lar ile, yönetim destek süreçleri
> ile,
> İK'ları ile, kalite ve yönetim sistemleri ile, standartları ile
> karar veriyor. Bu kadar katmerli yapılarda amatörlük aramayın.
> Hedeflerinize saygı duyuyorum, işlerinizin olmasını yürekten
> destekliyorum, ama belirtmeseniz bile LKD bu işte "yönlendirici"
> değil "refere edici" olmalı sadece. (Belirtmemiş olabilirisiniz,

Teşekkürler yorumlarınız için.

--
|          |  Murat Koç
|          |  Manager & IT Consultant