[dernek] Linuxa zarar verenler.

From: Tuğrul ARAS @ .NET (@)
Date: Tue 31 Aug 2004 - 17:33:51 EEST

Herkese merhabalar,

     Linux' a her zaman sempatim olmuştur. Seneler önce Slackware 3.2 yi güç
bela kurdum ve biraz kullanmıştım. Ardından red Hat 8 e kadar Linux
kullanmadım. Aralık ayında İnet konferansında LKD ye üye oldum.
Yeni bir kullanıcı olduğum için linux-baslangic listesine üye oldum bir iki
tane soru sordum üçüncüsünde gelen cevap;
"Git google da 'linux +problem' diye arat bulursun, daha önce de yazdık
araştırma yapmadan soruyorsun, hazıra konma..."
gibisinden gayet medeniyet dışı bir cevap aldım. Ardından soru sormadan
grubu takip ettim başkalarına da bu şekil dostane! yaklaşımlar da bulunuldu.

    Linux ile bağlarımın oldukça şiddetli bir şekilde zedelenmesine yol açan
bu olaydan sonra LKD nin linux - başlangıç listesinden üyeliğimi kaldırdım
ve sadece dernek grubu üyeliğine devam ediyorum mazallah soru sormuyorum. Ne
olur ne olmaz.

    Neyse konu kişisel problemim gibi gözükse de aslında tüm Linuxcuları
ilgilendiriyor.

      Bu olaydan sonra Ocak ayından beri grupları takip etmeme rağmen ilk
defa mesaj gönderiyorum. Bunun nedeni ise ilk defa bu tarz bir konuya
rastlamam. daha önce tartışıldıysa bile gözümden kaçmış olabilir ama bu
kadar derinlemesine ilk defa rastladım. Konu güzel çünkü Linux'un ne kadar
ticari olduğu tartışılıyor. Benim düşüncem ticari olarak olgunlaşmış bir
ürün var ama bunu ticari olarak pazarlayıp destekleyecek bir ortam yeteri
kadar oluşmamış. Linuxla ilgilenen bazı kimselerin Linux'un büyüklüğünü
kaldıramayacak seviyedeler. Hala bunun bir oyun olduğunu veya Linux'un bu
kişilerin oyuncağı olduğunu sanıyorlar. Linux onları aşıyor haberleri yok.

    Firmalar ilk olarak yatırım yaptıkları ürünün doğru hizmete dolayısıyla
ne kadar nakite dönüşeceğini düşünmektedir. hızlı ve sağlıklı çalışmak
verimi artırır bu da daha çok kazanmasını sağlar bunu da kazandıran Linux
ise buna daha para harcar yoksa Linux'a daha para harcamaz .

    Türkiye de "Bilgisayarcı" denen bir tipleme vardır. Yazılımcı kablolama
yapabilir. Network uzmanı olan bir kişi ise 3D Max ile animasyon
hazırlayabilir düşüncesi vardır. Bilgisayarcı hepsini kapsar. Genel görüş
budur. Genel olarak da bizlerin hizmet verdiği bilişim müşterilerinde durum
da budur. Haksız değiller. Çünkü firma ne derse bu kişiler yapıyor.
Kablolama yapan kişiye Linux kur bana demişlerdir bunlarda kablolama işini
bırakıp Linux kurmuştur. Linux'u b bilgisayarcılardan kurtarmak
gerekmektedir. Grupta genel olarak tartışılan kişi tiplemesi bu veya buna
benzemekte.

Saygılar
Tugrul ARAS