[dernek] ÈFiso-8859-9?Q?LKD_ve_ticari_bağlantılar_hk.?

From: Ogun OZPINAR (oguno@bos.com.tr)
Date: Tue 31 Aug 2004 - 16:50:19 EEST

Merhaba;

Madem tartışıyoruz, güzel bir şeyler çıksın ortaya:
- ----------------------------------------------------------------------

oluyorlar?

Biz, ticari firma olarak, bahsettiğiniz DB ve OS'leri
kendimiz kurduk. Ve ilginçtir, bunları eğitimlerini aldıktan
sonra
kurduk.
Sizin sağladığınız türde outsource edilmiş desteğe
ihtiyacımız
olmadı, olamazda.
(Başka türden destekler alıyoruz şüphesiz, onları burada
anlatmayayım. )
Zira ben binlerce USD vererek eğitime gitmişsem, benim
çalıştığım
TİCARİ
firma; eğer bir hata olursa, beceriksizlik olursa bana bunun
hesabını
sorar.
Emin olun sorar. Bu bir risk assesment. Ben risk alarak o eğitime
gidiyorum,
karşılığında TİCARİ firma'ya sağlayacağım yarar İK
politikaları
çerçevesinde
bir kantara vuruluyor.

> Birşeyleri kurma ve bunu sağlam yapma olayı deneyimden ortaya
> çıkar. Eğitimden değil. Buradaki bir sürü çok sağlam
adam
> hiçbir şekilde bu işin eğitimini almamış olan kişilerdir

> dikkatinizi çekerim.

Siz şimdi, eğitimin şart olmadığını mı
söylüyorsunuz?
Eğer bunu inanarak söylediyseniz üzülürüm zira "eğitim
şart'ın"
hele bu konuda eğitim gerektiğini defalarca burada, bu listede
zikrettik. Eğitim olmalı. Basit bir denklemin
(İş=eğitim+deneyim)
bir parçası bu. "Modern İşletim Sistemleri" dersinin neden
gerektiğini
yada "Tripwire nedir" 'in öğretilmemesi gerektiğini
söyleyemezsiniz.
Eğitimin varlığı-yokluğu değil de formatını
tartışmak isterseniz,
ancak burada size hak veririm: instructor-lead yada self assesment.
Ama lütfen eğitim şart değil demeyin.

> 2 şeyi karıştırdığınızı düşünüyorum.
Eğitim alınması için 3
> [...]
> elinde aynı zamanda Linux bildiğini gösteren bir belge olsun
> isteyenler.
>
> 2-) Kendi sistemlerinde Linux kurmak kullanmak isteyen bunun
> için birkaç çalışananı eğitime yollayan şirketler.
>
> 3-) Kendi şirketinde Linux kurdurmak kullanmak isteyen fakat
> acil durumlarda basit şeylere dahi outsource etmek istemeyen
> bunun için bünyesinde Linux bilen adam tutmak isteyen ve esas
> danışmanlığı yine dışarıdan alan firmalar.
>
> Amma velakin henüz eğitim verdiklerimizden hiçbiri gidip
> şirket açmadı!
>
> 1. durumdakiler için zaten söylenecek birşey yok.

Bakın, ben TİCARİ firmada sizin (2) olarak
konumlandırdığınız bir
çalışanım. Ama firmam ve bağlı olduğu grup bunun
yanlış olduğunu
düşünmüyor. Garip mi? Değil.
Organizasyonlar kendi içlerinde değerlendirilmeli. Biz
organizasyonumuzda
"Linux" konulu çalışmalara ne yazık ki, "maliyet" temelinde
başladık.
Ama çok kısa sürede gördük ki, "maliyet" bir at
gözlüğü içinden
ele geçirilen dar bir persfektif. Bunu anlamak ve anlatmak uzun
sürdü.
Sürmeli de, yıllarca hiçbir kaynağı tasarruflu kullanmayan bir
rakibiniz
var ama ondan kurtulamıyorsunuz! Ancak sonuçta çabalarımız
mevye
verdi.
Örnek olduk, gururlandık, yayılsın istedik. Yardım ettik,
yönlendirdik.
Ama şimdi siz bana 2 şeyi birbirine karıştırıyorsunuz
diyorsunuz ve
bunların ne oldukları bile muğlak, sonuçta da "YANLIŞ
YAPIYORSUNUZ"
diyorsunuz! Bence ortada bir yanlışlık yok: Haddimi aştı isem
hemen
bağışlayın ama: Ben TİCARİ firmama "Linux kuruyorum" diyen
destek
firmalarını kapıdan içeri sokmamak için buradayım. Ben
varken olmaz.
Yaptığım şeyler için olmaz. Bildiklerim ve eğitimini
aldıklarım için
olmaz.

> Nedenlerini isterseniz ayrıca yazarım.

> ancak bir

> zorundalar. Ama
>
> Siz beni tamamen yanlış anlamışsınız.
>
> Benim derdim nedir söyleyeyim.

Derdinizi anlamakta zorlanmıyorum, yönteminizi yeni bir
kartel'leşme
olacağı konusunda şüphelerim nedeni ile eleştiriyorum.
Oysa ki ve elbette bu işleri yapacak organizasyonlar kurulmalı,
bunlar refere edilmeli. Ama işi Linux'u yaygınlaştıracak bir
kurumunu "şu firmaya git" demesi pek açıklanabilir değil.
Bunu istemiyorsunuz diye düşündüm bir an, ama şimdi geçti.
Bunu istiyorsunuz.
Bakınız, bunu isteyin, hakkınız. Ama sonrasını bir
düşünün:
LKD yada herhangi bir .org, sizi önerirse elinize birkaç bin USD'den
fazla ne geçer? LKD'nin eline ne geçer?
Bir süre sonra bu işlerin ve .org'un ticarete döndüğü
haberleri yayılmaz mı?
LKD tüzüğündeki amaçlar arasında, destek isteyenleri bu
işin
ticaretini yapan
firmalara gönderirim demiyor. Yoksa var mı? Kontrol edelim
hep beraber.
Kısaca ve kanımca, haklılığınız bir yere kadar;
çarkınızı döndürün.
Ama bu yöntem ile değil. Başka bir yöntem bulmakta
özgürsünüz, "şapka

yaptırırsınız" yada "benim çevremden mi yararlanırsınız"
bilmem, ama
LKD'nin bu işte "sizleri" refere etmesi dışında bir uğraşı
olmamalı,
buna
yol açmamalısınız.

> 1-) Biliyorsunuz önceden ve bugün hala 2 tane windows server
> kuran kişi çıkıp ben windows system adminiyim diyordu. Bugün

> ise 2 tane Linux ve apache kurmuş kişi çıkıp ben Linux
> adminiyim demektedir.
>
> 2-) Bu kişileri işe alan firmalar ne yazık ki bu kişilerle
> yaptıkları sistemler sonucunda insanları Linux dan
> soğutmaktadırlar. Çünkü daha o kişilerin deneyimi
olmadığı
> için ağızlarına yüzlerine işleri
bulaştırmaktadırlar.

Bir firmanın İK'si yada eski adıyla PERSONEL bölümü ne iş
yapar
bilirmisiniz? Ak ile Kara'yı ayırt etmek için o koltuklardalar.
Ben birini işe alırken onların deneyiminden ve kendi bilgimden
yola çıkarak küçük test'ler yada fake-system'ler kurup
onları
çalışır hale getirmelerini isteyerek adım atıyorum. Bu
yüzden,
bu tarz metodlar uygulamayan firmalar için o kişiler "GOD of LINUX"
bile olur. Ama sorun o değil, sorun (2) nolu seçimi yapan ve
YANLIŞ YAPIYORLAR dediğiniz firmalarda bu kişilerin istihdam
edilip edilmemesi, değil mi?
Bakınız bir gerçek var; Firmalar outsource'a kayıyor
söylentilerini
çok duydum. Bazı işler ki IT kritik bir süreçtir, outsource'a
en son kaymalı. Bu yüzden o ADMIN koltukları bir süre daha dolu
olacak. Üzgünüm.

> Benim derdim bunların önlenmesi ve daha kurumlar yeni yeni
> ısınıyor iken bu tür durumlarla karşılaşmalarını
önleyerek
> Linuxdan soğumamalarını sağlamak.
>
> Bugün Almanya da bilmem kaçbin tane Linux danışmanlık
firması
> var adam gidiyor 1000 tane firmadan birini seçiyor birinden
> memnun kalmazsa öbürü ile çalışabiliyor. Oysaki Türkiye
de
> taş çatlasa 20-30 tane firma var (büyüklerde
> dahil) ve bunların kaç tanesinin gerçekten işini hakkı ile
> yaptığını bu listedeki birçok kişi biliyor.

Linux'tan soğumamalarını sağlamak için seçtiğiniz metod,
LKD amacına
hizmet ediyor mu? Bu derneğin bir üyesi olarak cevap verin.
Bence etmiyor, özür dilerim.
Ticari organizasyon içinden bakarak, dernek amaçlarına uygundur
diyemezsiniz. Bu olmaz.
Şunda uzlaşalım: Amaçlarımız aynı. Linux'u
yaygınlaştırmak, LKD
organizasyonu ile sesleri diğerlerine de duyurmak.
Amacınız best-practise örnekleri ise, LKD bunu gerek bizim
gerekse kendi kaynakları ile bize, size yaptırır.

> Hatta son bir örnek en son gelen projede bu "çooookkkk"
> büyüklerden ama Linux işini de eline yüzüne bulaştırarak

> yapan firmalardan birinin Linux ile yapılamaz dediği işi biz
> şakır şukur Linux ile yapıyoruz (bunun için programlar
> yazıyorum ayrı mesele).

İşlerinizin olmasına seviniyorum. Bunda bir sorun yok.

> Piyasada düzgün iş yapan herkesin yaptığı iş hepimiz
için
> kazançtır. Tam tersi ise kayıptır.
>
> Ve ne yazık ki düzgün yapan belki 5 tane firma varken eline
> yüzüne bulaştıran
> 25 tane firma bulunmaktadır.
>
> Umarım ana fikrin ne olduğunu anlatabilmişimdir.

Anlattınız elbette.
Bende karşı görüşleri dile getirdim, rahatsızlık haline
gelen
ve üstelenen durumlar bunlar. O yüzden adımları dikkatli atmakta
fayda var. Orta yol bulunur ama biz bulana kadar, elin soft'u
bundan faydalanıyor: alın işte XP SE.
Bizde alternatif var ama bunu nasıl anlatacağız?
Asıl konular bunlar, biz "Linux'a" hizmet etmeliyiz. Onun bize
etmesi ilk öncelik değil.

Saygılarımla,

Ogün.

> --
> __________
> | |
> | FRONT |
> |==========| FrontSITE Bilgi Teknolojisi A.Ş.
> |_____SITE_| http://www.frontsite.com.tr/

Bu e-posta mesaji kisiye ozel olup, gizli bilgiler iceriyor olabilir.
Eger bu e-posta mesaji size yanlislikla ulasmissa, e-posta mesajini
kullaniciya hemen geri gonderiniz ve mesaj kutunuzdan siliniz. Bu
e-posta mesaji, hic bir sekilde, herhangi bir amac icin cogaltilamaz,
yayinlanamaz ve para karsiligi satilamaz. Yollayici, bu e-posta
mesajinin virus koruma sistemleri ile kontrol ediliyor olsa bile virus
icermedigini garanti etmez ve meydana gelebilecek zararlardan dogacak
hicbir sorumlulugu kabul etmez.

The information contained in this message is confidential, intended
solely for the use of the individual or entity to whom it is addressed
and may be protected by professional secrecy. You should not copy,
disclose or distribute this information for any purpose. If you are not
the intended recipient of this message or you receive this mail in
error, you should refrain from making any use of the contents and from
opening any attachment. in that case, please notify the sender
immediately and return the message to the sender, then, delete and
destroy all copies.
This e-mail message has been swept by anti-virus systems for the
presence of computer viruses. in doing so, however, we cannot warrant
that virüs or other forms of data corruption may not be present and we
do not take any responsibility in any occurrence.