[dernek] Re: Eminonu Linux egitimi projesi

From: Murat Koç (murat.koc@frontsite.com.tr)
Date: Tue 31 Aug 2004 - 16:02:31 EEST

Selam,

> Yada "egitilen" bir suru kisinin neden egitildigine cevap
> veremezsiniz.
> Madem "iyi" kuramayacaklar neden Linux egitimi
> aliyorlar/veriyorsunuz?

Neden Oracle, Solaris, AIX, Windows vs vs eğitimi alırken aynı zamanda
bunların kurulumlarını veya desteğini başka yerlere yaptırıyorsunuz? Bunların
eğitimlerini alanlar eğitimden çıkar çıkmaz birdenbire süper biliyor mu
oluyorlar?

Birşeyleri kurma ve bunu sağlam yapma olayı deneyimden ortaya çıkar. Eğitimden
değil. Buradaki bir sürü çok sağlam adam hiçbir şekilde bu işin eğitimini
almamış olan kişilerdir dikkatinizi çekerim.

2 şeyi karıştırdığınızı düşünüyorum. Eğitim alınması için 3 çeşit sebeple
karşılaşıyoruz.

1-) Kendisini geliştirmek ve ileride işe gireceği zaman elinde aynı zamanda
Linux bildiğini gösteren bir belge olsun isteyenler.

2-) Kendi sistemlerinde Linux kurmak kullanmak isteyen bunun için birkaç
çalışananı eğitime yollayan şirketler.

3-) Kendi şirketinde Linux kurdurmak kullanmak isteyen fakat acil durumlarda
basit şeylere dahi outsource etmek istemeyen bunun için bünyesinde Linux
bilen adam tutmak isteyen ve esas danışmanlığı yine dışarıdan alan firmalar.

Amma velakin henüz eğitim verdiklerimizden hiçbiri gidip şirket açmadı!

1. durumdakiler için zaten söylenecek birşey yok.
2. durumdakiler yanlış yapıyorlar.
3. durumdakiler doğru yapıyorlar.

Nedenlerini isterseniz ayrıca yazarım.

> Galiba atasozumuz olacak bu giderek:
> Linux mu bize hizmet etmeli, yoksa bizler mi Linux'a?
>
> Bu organizasyon, herhangi bir profesyonel destek onermemeli ancak bir
> yerlerde
> bahsedilen firmalara atifta bulunulabilir.
>
> Ticari organizasyonlari da anliyorum, carki cevirmek zorundalar. Ama
> bu metod'la
> degil....

Siz beni tamamen yanlış anlamışsınız.

Benim derdim nedir söyleyeyim.

1-) Biliyorsunuz önceden ve bugün hala 2 tane windows server kuran kişi çıkıp
ben windows system adminiyim diyordu. Bugün ise 2 tane Linux ve apache kurmuş
kişi çıkıp ben Linux adminiyim demektedir.

2-) Bu kişileri işe alan firmalar ne yazık ki bu kişilerle yaptıkları
sistemler sonucunda insanları Linux dan soğutmaktadırlar. Çünkü daha o
kişilerin deneyimi olmadığı için ağızlarına yüzlerine işleri
bulaştırmaktadırlar.

Benim derdim bunların önlenmesi ve daha kurumlar yeni yeni ısınıyor iken bu
tür durumlarla karşılaşmalarını önleyerek Linuxdan soğumamalarını sağlamak.

Bugün Almanya da bilmem kaçbin tane Linux danışmanlık firması var adam gidiyor
1000 tane firmadan birini seçiyor birinden memnun kalmazsa öbürü ile
çalışabiliyor. Oysaki Türkiye de taş çatlasa 20-30 tane firma var (büyüklerde
dahil) ve bunların kaç tanesinin gerçekten işini hakkı ile yaptığını bu
listedeki birçok kişi biliyor.

Hatta son bir örnek en son gelen projede bu "çooookkkk" büyüklerden ama Linux
işini de eline yüzüne bulaştırarak yapan firmalardan birinin Linux ile
yapılamaz dediği işi biz şakır şukur Linux ile yapıyoruz (bunun için
programlar yazıyorum ayrı mesele).

Piyasada düzgün iş yapan herkesin yaptığı iş hepimiz için kazançtır. Tam tersi
ise kayıptır.

Ve ne yazık ki düzgün yapan belki 5 tane firma varken eline yüzüne bulaştıran
25 tane firma bulunmaktadır.

Umarım ana fikrin ne olduğunu anlatabilmişimdir.

--
|          |  Murat Koç
|          |  Manager & IT Consultant
|    FRONT |