[dernek] Re: Eminonu Linux egitimi projesi

From: Murat Koç (murat.koc@frontsite.com.tr)
Date: Tue 31 Aug 2004 - 16:51:14 EEST

> Merhaba Murat Bey;

Merhaba,

> Neden konuya bu şekilde yaklaştığınızı anlamış değilim. Linux herkesin
> kullanımına ve geliştirmesine açık bir sistem ve herkes bilgisi dahilinde
> bu sistemle uğraşabilir. İnsanlar ister bu yaptıkları çalışmaları satar,
> isterlerse ücretsiz verir. Yapılan çalışmalardaki aksaklıkların Linux'a bir
> etkisi olmaz . Sadece bu tarz çalışmalar o firmanın bu işten anlamadığını
> gösterir ve bir daha para kazanamamasına yol açar . Sonuçta zarar Linux'a
> değil hataya yol açan kuruluşadır.

Keşke herşey bu kadar basit olsa ...

Ama ne yazık ki geri dönüşü bu şekilde olmuyor o yapılan işlerin. Sadece
firmaya değil bütün Linux camiasına laf ediyorlar haklı olarak.

Çünkü datalarından oluyorlar, zaman ve para kaybediyorlar. Bunun sonucunda
firmalar değil derneğin yapmaya çalıştığı bütün seminerler, tanıtımlar herşey
zarar görüyor.

Siz o kadar anlatıyorsunuz Linux şöyle süper böyle süper sonra adam gidiyor
arkadaşına yaw bak Linux şöyle imiş böyle imiş diyor, öbürü de " bırak Allah
belasını versin Linux'un benim 2 aylık muhasebe datalarım gitti aman bulaşma
diyor" ne oldu o kadar tanıtım. Ben söyleyeyim size 0. Koca bir 0.

Dolayısı ile bunların bir şekilde engellenmesi gerekiyor.

Ki zaten bundan dolayı neler yapılabilir diye sordum çünkü kendimce mantıklı
ve makul bir öneri oluşturamadım. Lisanslamalar vs filan falan hiçbiri şu an
için yapılamayacak olan öneriler.

Bir öneri getiremediğim ama böyle olmasını da istemediğim için neler
yapılabilir diye yorumlarınızı almak istedim.

--
|          |  Murat Koç
|          |  Manager & IT Consultant
|    FRONT |