[Linux] Re: Ynt: Linux neden gerçekte bedava değil - En Önemli 10 Neden

From: Xlinux (xlinux@gmx.net)
Date: Sun 17 Jun 2001 - 14:53:29 EEST

> Ama, web sitesinde en basa boyle bir aldatmacayi koyup, benimki daha
> iyidir diye bir tez ortaya atiyor. Bizde helal olsun sana, iyi kekledin
> milleti mi deseydik ?

Mintax deterjanı en iyi temizler!!! diyince sen gidip mintax en kötüsüdür mü
diyosun? İnternette gezerken "Alın size 1 milyon dolar" gibi reklamları
görmüyormusun? Reklam, reklamdır. İyisi kötüsü yada milleti kekleyeni olmaz.

> Bizde sanki deve gurestiriyoruz. Gates'i devesi yener, Torwalds'in
>devesi yener...

Deve güreştirmekten ne farkı var?

> [...]
> istemiyor. MS'nin kendi eksiklerini, hatalarini duzelttigi her yeni
> versiyon bizim butcemize yeni bir yuk getiriyor. Birde yukardaki
> paragraftan siz ne anliyorsunuz ? Adam benim urunun cok saglamdir,
> Linux'a gore diyor. Bizde Linux daha saglamdir bile demiyoruz, madem o
> kadar saglam niye SP6 ya kadar geldin. Yarin bu SP6 icin bir SP7
> cikarmayacagin nerden belli. Demekki senin urunun senin soyledigin
> kadar saglam degil diyoruz. Eger bu paragraftan baska bir anlam
> cikiyorsa, gidip bir Turkce hocasi bulup yeniden turkce derslerine

Siz saygıyı ya da sevgiyi beleş ya da paralı olmasına göremi ölçersiniz?
Para istiyor ama dedem kullanıyor onun sistemini. Adminler rahatlıyor w2k
görünce. Orada burada, conf dosyaları karıştırmıyor. Şimdi windows Sp
çıkarınca ayıpta, oturup başkaları linuxu yamayınca ayıp değil! Çok
hayrettir... Bazen insanların zamanı, cebinden çıkacak olan paradan daha
kıymetlidir.

> Elbette bakar. Ama nedendir bilmem (Aslinda cok iyi bilirim ama, buraya
> simdi 20 sayfa teknik dokuman ve 30 sayfa assembly dump doldurmanin
> anlami yok) windows daha cok coker.

Kimse döküman istemiyor ki? Ben istisna yaptım, 2 senedir aynı windowsu
50.000 program ile çalıştırıyorum. Biriside bana gelmiş assembly dökümanı
atıyor. Elimin tersiyle iterim o dökümanları.

> [...]
> calistirmis ama bir turlu X serveri baslatamamissan sana sunu derim
> aslen, neden "Designed for Linux" bir urun almiyorsun ? Acik acik
> soyleyeyim. Linux bugun baska ve kendi gereksinimlerinden cok farkli
> bir donanimda calistirilmak zorunda. En basitinden harddiskler, LBA,
> LBA32 gibi bir erisim metodu ile calisiyorlar. Oysa Linux kerneli
> dogrudan sektor adresleme veya reel CHS degerleri ile daha iyi
> calisacaktir. Ama anakartlar Linux icin degil, Windows icin yapilir. Bu
> durumda bile gozlemler Linux'un ayni platformda Windows'tan daha

Doğruya doğru demekte boynumuzun borcu :D

> 3-4 hafta oncesi. TRT2'de Internet TV programi var. Adamlar acemi acemi
> RedHat kuruyorlar. WS olarak sectiler, kur dediler. Patir kutur kuruldu
> ve calismaya basladi. X filan da dahil.

Onların şansı yağver gitmiş. Sırf partitiondan giden veri bir küçük internet
eder. Aman ki, adamların abudik gubidik chipsetleri, moron ekran kartları,
saftirik ses kartları yokmuş. Bu sadece şansın yağver girtmesi, şans
meleğinin size öpücükler yollamasıdır. Kurayım derken bir bakarsın LILO
yerine LI yazar, makine açılmaz hale gelir. Hiç belli olmaz.

> Explorer hic bir zaman Linux veya UNIX partisyonlarini goremez.
Tekrar quote ediyorum kendi yazımı;
> Linuxu rakip görmese idi, explorer ya da fdisk linux partititonları da
görürdü.
Yani rakip görüyor demek istiyorum. Adam rakip görmese, "linux kardeşim
sende şu partitiondasın, işte ben seni görüyorum, gel kolkola geçinelim"
derdi

> dusuktur. MS'ye burada "Niye hoparlor surucusu hazir gelmiyor, Niye
> ext2'yi okumuyor" gibi bir elestiri yapmak yanlis olur. Biz her zaman
> hakli oldugumuza inandigimiz seyleri yazariz. Sizi sandiginiz gibi
> bizim devemiz tum develeri tus eder zihniyetinde degiliz. Inanin bir
> gun birisi, MS'ye haksiz, gercek disi bir seyler yazarsa bu listeye,
> MS'nin de ayni sekilde savunuculugunu yapariz.

İnşallah. Ama benim genel olarak burada gözlemlediğim şey: "İşte MS
Orada"->"El hüccuuuuuum" tarzı muhabbetler. Yiğidi gebert, öldür ama
hakkınıda ver.

>Linux'un dosya sistemi kabiliyetleri Win
> serisinden daha gelismistir. Onlari windows'ta emule etme imkaniniz
> yoktur. MS, kendi ihtiyaclari ve imkanlari dogrultusunda bir dosya
> sistemi gelistirmistir. Bu sistemin dogru calismasindan sorumludur. Hic
> kimse Windows neden BSD partisyonlarini okuyamiyor diyemez. Okumasi +
> deger olmadigi gibi, okumamasi da leke degildir. Ama kullandigi dosya
> sisteminin elestirisi dilendigi kadar yapilabilir.

Amenna;

> [...]
> tahrif eden sahis, bu dipnotu silemeyecek mi ? Buradaki seyi anliyoruz.
> Ama, abiyane tabirle biraz delikanli olmak lazim. Bunlari ben soyledim
> diyemiyorsaniz, niye soyluyorsunuz. Bakin Serdar koylu. Turkce harf
> yok. O ve u noktali. Xzvtyr diye bir nick degilde neden bu. Akademik
> cevrede dahi, bildigim kadari ile, imzasiz bir tez veya hipotez kabul
> edilmez. Hadis ilminde, hadis ile senedi birlikte degilse hadis zayif
> olur. Yani bir seyi soyluyorsaniz, ama arkasinda durmuyorsaniz,
> yuzlerce yildir suregelen gelenek bunu kaale almamaktir.

Ben Microsoft olsa idim, beni bir kaşık suda boğacak, etimi çiğnemek için
bekliyen bu kadar adam varken, daha da temkinli konuşurdum.

Sevgiler...