[Linux] Re: FW: [Linux] Re: Ynt: Linux neden gerçekte bedava değil - En Önemli 10 Neden

From: Tufan Sen (tufan@itu.edu.tr)
Date: Sun 17 Jun 2001 - 15:36:53 EEST

On Sun, 17 Jun 2001, [windows-1254] Tufan =DEen wrote:

>=20
>=20

"Adminler" w2k g=F6r=FCnce rahatlam=FDyor bana g=F6re. w2k hi=E7 bir =FEeki=
lde basit
bir i=FEletim sistemi de=F0il ve kimse de bana bu i=FEletim sisteminin basi=
oldu=F0unu l=FCtfen s=F6ylemesin. Belki sistem y=F6neticili=F0inde yeni say=
=FDl=FDr=FDm (2
senelik bir tecr=FCbem var.) ama w2k'n=FDn konfig=FCrasyonu kolay bir i=FEl=
etim
sistemi olmad=FD=F0=FDn=FD bilecek kadar da bilgim var. Ayr=FDca linux'ta c=
onf
dosyalar=FD ile oynamak hi=E7 bir =FEekilde zor bir olay de=F0il. Tabii e=
=F0er
windowslarada bulunan GUI'lere ba=F0=FDml=FD hale gelinmediyse.=20

Donan=FDmlar=FDn=FDn k=F6t=FC olmas=FD Linux'un su=E7u de=F0il herhalde. Do=
nan=FDm k=F6t=FC ise
windowslarda da k=F6t=FCd=FCr. Bir ethernet kart=FD tan=FDtacam diye bir ta=
raflar=FDm=FD
y=FDrtt=FD=F0=FDm g=FCnleri iyi hat=FDrl=FDyorum.

MS'in bilgisayar sekt=F6r=FCnde yapm=FD=FE oldu=F0u geli=FEmeleri hi=E7 bir=
 =FEekilde
k=FC=E7=FCmsemiyorum. Ger=E7ektende bug=FCnk=FC seviyeye gelinmesinde ger=
=E7ekten b=FCy=FCk
bir paylar=FD var. Ama art=FDk teknoloji geli=FEtirmekten =E7ok para kazanm=
yollar=FDn=FD d=FC=FE=FCn=FCyorlar. Adamlar i=FE yap=FDyor para kazanmay=FD=
 d=FC=FE=FCnmeleri
normal diyebilirsiniz. Ama para kazanmay=FD insanlar=FD yolma olarak g=F6re=
n bir
politikaya sahipler. Mail sistemleri i=E7in kurulan Exchange'ler i=E7in al=
=FDnan
lisanslar hi=E7te k=FC=E7=FCmsenecek paralar de=F0ildir herhalde. D=FD=FEar=
daki
=FEirketlerin baz=FDlar=FDda ne kadar =E7ok exchange sunucular=FD olduklar=
=FD ile
=F6v=FCn=FCyorlar bi de(MS'e ne kadar =E7ok para kazand=FDrd=FDklar=FD ile.=
=2E.) Ayn=FD mail
sistemleri sendmail , qmail gibi programlarla da rahat=E7a
kurulur. Konfig=FCrasyonu zor olur derseniz Exchange Server'=FDnda
konfig=FCrasyanonun =E7ok kolay olmad=FD=F0=FDn=FD hat=FDlar=FDr=FDm.=20

Buralara nerden geldim bilemiyorum ama son s=F6z olarak MS'in yaratm=FD=FE
oldu=F0u tekelden kurtulmam=FDz gerekti=F0idir. B=FDrak=FDn oyun oynayanlar=
 98/ME
kullans=FDn ama sunucular=FDm=FDzda sadece MS'e ba=F0l=FD kalmayal=FDm. =C7=
evredeki
g=FCvenilir alternatifleri hi=E7e saymayal=FDm..

--=20
=DEeref Tufan =DEen
ITU BIDB
Sistem Destek Grubu