[Linux] Re: Dial-up server DNS... (usepeerdns ?)

From: Serdar KOYLU (serdarkoylu@yahoo.com)
Date: Mon 11 Jun 2001 - 15:34:01 EEST

Selamlar..

--- ErkaN <Selamsana@uni.de> wrote:

> Sys.Prg. Mumin Olmez demiski;

> ki,
>
> Bir ilave daha,
>
> tabi bu
> ms-dns XXX.XXX.XXX.XXX
> den sonra
> usepeerdns optionunuda eklemekte yararvar , ki böylece Server
> ,Clientlere dns nin tanitimini yapsin
>

> mesela;
> # Specify which DNS Servers the incoming Win95 or WinNT Connection
> should
> use
> # Two Servers can be remotely configured
> ms-dns xxx.xxx.xxx.xxx
> [...]

ppp icin server veya client kavrami yoktur. kolay anlasirlik icin
cagriyi baslatan (bu zaten pppd'nin hic ilgilenmedigi bir konudur,
birisinin, iste stream al ppp olustur demesi gerekir) client olarak
anilir. "usepeerdns", NCP Fazinda karsi taraftan DNS Adresinin alinarak
/etc/resolv.conf icine yazilmasi icin kullanilir. Bu da kendi DNS
tanimlarinizi bozar. Yani, karsi taraf DNS bilgisi isterse bu adresler
verilir, ama pppd gider birde karsidan kendine DNS adresi ister. Bu
elbette istenmeyen bir durumdur. Kendim hic denemedim ama, man
sayfasinda "Bu option su durumda gozardi edilir" gibi birsey yok.
Demekki pppd bu parametreyi gorunce mutlaka bunlari karsidan isteyecek.

Bence bu opsiyonu kullanmaniz ortaligi karistirmaktan ve/veya pppd'nin
DNS cagrisina cevap gelmedigi icin timeout ile kesilmesine kadar
varabilecek sorunlara yol acmaktan baska bir ise yaramayabilir. Pek cok
ppp serveri var tarafimdan saga sola kurulmus, hepside guzel guzel
calisiyor, bu opsiyon olmadan..

Saygi ve sevgiler..