[Linux] Re: Dial-up server DNS... (usepeerdns ?)

From: ErkaN (Selamsana@uni.de)
Date: Mon 11 Jun 2001 - 18:17:09 EEST

Serdar KOYLU demiski;

> ppp icin server veya client kavrami yoktur. kolay anlasirlik icin
> cagriyi baslatan (bu zaten pppd'nin hic ilgilenmedigi bir konudur,
> birisinin, iste stream al ppp olustur demesi gerekir) client olarak
> anilir. "usepeerdns", NCP Fazinda karsi taraftan DNS Adresinin alinarak
> /etc/resolv.conf icine yazilmasi icin kullanilir. Bu da kendi DNS
> tanimlarinizi bozar. Yani, karsi taraf DNS bilgisi isterse bu adresler
> verilir, ama pppd gider birde karsidan kendine DNS adresi ister. Bu
> elbette istenmeyen bir durumdur. Kendim hic denemedim ama, man
> [...]

Selam,

evet hocam haklisiniz, söyle biraz düsününce, türkiyede genelde sadece 1
tane Provider kullaniyorsunuz...

Bizim burda her saat basi , baska bir tarif uygulandigi icin yani internete
her saat baska Provider ile baglandigim icin bende ki islem biraz daha
degisik...

Bakiyoruz, aha, su saatta freenet daha ucuz,, aha, su saatta T-Online daha
ucuz, bakiyoruz, aha su saatta otello, daha ucuz, bakiyoruz, aha, su saatta,
Mannesman Arcor daha ucuz...:-)) Yani sadece bir Provider'e bagimli olmama
özelligini kullaniyoruz...Hangisi isimize gelirse

Yani birden fazla Internetprovider secme hakkimiz var, tabi böyle olunca,
isin bir de bize düsen tarafi var..., bütün bu Priverderi DNS ' sini
/etc/resolv.conf dosyasina eklemek, cikarmak bize zor geliyor....-) Cogu
yeni pppd Versionlarida bu komutu "userpeerdns" si tanidigi icin, diger
öteki Win kullanicilarida daha kolaylik olsun diye "userpeerdns" yi
/etc/ppp/options dosyasinin icine eklemek zorunda kaliyoruz cogu
zaman...Böylece DNS1 ve DNS2 , ki eger pppd sorarsa bu ne oluyor diye,
oda otomatikman /etc/ppp/ip_up üzerinden /etc/resolv.conf filesinin
icine yaziyor kendiliginden...Al iste sana yeni Provider'in DNS si, artik
bunu kullanican diye....

Ama dedigim gibi, eger sadece 1 Tane internet provideriniz varsa, fazladan ,
gereksiz bir komut,bu konuda size hak veriyorum.... bu sadece bana veya 1
den cok provider kullananlara ait bir özellik, özel bir durum...Türkiye
sartlarini bilmiyorum ama belkide TIMEOUT'a kadar gidebilir...

erkaN