[linux-network] Re: internet ve mail paylaşımı

---------

From: Abdullah Güney (abdullah.guney@emo.org.tr)
Date: Tue 13 Jan 2004 - 08:29:23 EST

    Internete cikmaniz icin ille de redhat kurmaniza gerek yok. Mandrake ile de
    rahatlikla yapabilirsiniz. Hatirladigim kadariyla mandrake icinde "inetrneti
    paylastir" gibi bir secenek vardi. Bunu kullanabilirsiniz. Bunun disinda da
    kendiniz 2 satirlik bir komut ile internete cikarabilirsiniz. Bunu da
    sanirim yaptiniz. Once islemleri adim adim yapin.
    1) Makinanin kendisi internete ciksin.
    2) Clientlar (squid v.b haric) internete ciksin.
    Bunlarin saglikli calistiklarina eminseniz, squid ayarlarina bakarsiniz.
    Toplam 5-6 satridaki degisikliklerle halledebiliyorsunuz.
    Squid icin www.linux.org.tr de seminerlerde ve dokumanlarda cok sayida yazi
    mevcut. Bunlara bakarsaniz kesin yapabilirsiniz. Transparent squid ile
    cikaracaksaniz bir komut daha yazmaniz gerekecek. Bunu da yine dokumanlardan
    kendinize gore uyarlamaniz mumkun.
    Clientlarin mail almamasinin nedeni DNS lerinin olmamasi olabilir mi? Dns
    vererek denerseniz sanirim onlar da pop3 olarak mailleri alacaklardir.
    Qmail ile ne yapmayi dusunuyorsunuz?

    Kolay Gelsin