[Linux] Re: FW: Linux gercekte bedava degil !!!

From: Baris Simsek (bsimsek@bimel.com.tr)
Date: Mon 28 May 2001 - 15:26:43 EEST

=09Buna katilmamak elde degil. Stajlarimdan birini basbakanlikta
yaptim. Orada iki network vardi. Birisi Linux, birisi NT. Ama kullanilan
NT idi tabiki. Sanirim su an tamamen NT'ye gecmistir. Yalniz o
server'larin kaca mal olduklarini bilmiyorum. Bildigim birsey, bu tur
ihalelerin milyon dolar seviyesinde oldugudur. Ayni seyi Sanayi
bakanliginda da gordum. (milyon dolara kablolama da dahil herhalde)

=09Yalniz burada millete igne batirirken kendimize cuvaldiz sokmayi
ihmal ediyoruz. Bir sirket sattigi urunun arkasinda destek bekler. Koca
linux dunyasi diyeceksiniz ama adam icin bu onemli degil. Bir bakim
sozlesmesine imza atacak bir kurulus ister karsisinda. Yoksa milyonu asmis
cogu ogrenci anonim bir gruba guvenmez.

=09Burada sirketlesmelerin onemi aciga cikiyor. Ornegin Redhat gibi.
ORnegin Gelecek Linux. Arkasinda bir sirket var. Ne kadar yeterli
bilmiyorum. Kendi sirketim henuz boyle bir calismaya giristi.

=09Benim kablolama musterim arkasinda oldugum bir linux dagitimini
kullanmakta tereddut etmez.

=09Henuz henuz filizlenmeye basladi, ancak linux'un artik kurumlarin
karsisina sirketlerle cikmasi gerekmektedir. Boylece iki sey kazanacak
linux dunyasi:

=091. Linux ile amatorce ugrasanlara profesyonel is imkanlari
sunulacak.
=092. Linux, kurumlarin karsisina microsoft'tan daha kuvvetli bir
alternatif olarak cikacak.

- barI$ -