[Linux] Re: FW: Linux gercekte bedava degil !!!

From: Can Balioglu (cbalioglu@hotmail.com)
Date: Mon 28 May 2001 - 17:27:34 EEST

Münih Teknik Universitesinde bilgisayar bilimleri öğrencisiyim ve birşey
biliyorumki microsoft almanyada cidden zor durumda. Almanyada büyük oranda
sun'nın hakimiyeti var sunucu pazarında. Son kullanıcılarda da Suse çok
yaygın. Örneğin bizim okulda tek bir ms ürünü yok. Bir labteki
bilgisayarların tümü debian, diğer 3 labte solaris. ama sun makinaları da
dahil olmak üzere bütün ürünlerini çok komik bi fiyata veriyor
üniversitelere. Üzerlerinde çalışan bütün programlar da hemen hemen gnu
lisansına sahip. Bu aralar microsoft inanılmaz derecede üniversitenin içine
sızmaya çalışıyor. Bir klüp açtırdılar, sonbahardan itibaren bütüm ms server
ve geliştirme ürünleri bedava. Her hafta ms teknolojileri ile ilgili bir
seminer. Koridorda elinize biri gelip windows xp veya visual studio .net
sıkıştırabiliyor. Bu ilginin nedeni neden? Çünkü bilgisayar bilimlerinde
okuyon 2bin kişinin hepsi çatır çatır solaris ve linux kullanıyo ama son
sınıf öğrencisi bile win2000 serverda dns ayarı nerden yapılır bilmiyor. Bu
adamlar piyasaya eleman olarak çıkınca iyice darbe yiyeceklerini anladılar
ve büsbütün paçaları tutuştu.

Ama tek korkum saflarına adam çekmeye başladılar. Bu kadar göz boyama
sonrası klüpte filan epey bi adam toplanmaya başladı. Haftasonları ms
müridleri olarak kokteyl düzenleyip yandaş toplamaya çalışıyolar :) Dediğim
gibi bence bundan sonra iki şey olabilir. Ya microsoft efsanesi gerçekten
çok ağır bi darbe yiyecek ilerleyen yıllarda. Ya da microsoft "microsoft"
olmaktan vazgeçip ürünlerini hem unix için çıkaracak hemde fiyatlarda büyük
bi düşüşe gidecek. Şu an bize beleşe dağıtmaya başladılarsa gün gelicek
eminim sokaktaki adamada dağıtmaya başlıycaklar. Benim fikrim bu iki
senaryodan biri sonunda gerçek olacak.

Türkiyedeyse sanırım durum çok farklı. Ms ürünlerine ilgi Almanyadakinden
çok daha fazla. Mcse sertifikaları filan nerdeyse heryerde reklamını
görüyorum Türkiyede. Burda insanların Microsoftun sertifika verdiğinden bile
haberi yok. Almanyada ben open source felsefesinin bu derece yaygınlaşmasını
suse'ye bağlıyorum. Adamların tamamiyle kendi dillerinde bir işletim
sistemleri var ve suse'yi milli bi değer olarak saymaya başladı adamlar.
Türkiyedeki arkadaşlarında bence gelecek linux olsun veya adı her ne olursa
bu tarz bi işe iyice girişmeleri. Türkçe dökümentasyonları bi an evvel
çıkartmaları ve bu işin bi şekilde reklamını yapmaları gerek. Türkiye gibi
patronların pahalı olan kalitelidir mantığıyla yaşadığı bi ülkede anca böyle
işler yoluna girer bana kalırsa. Neyse çok uzattım :) Herkese iyi
çalışmalar, sevgiler saygılar!