[Linux - 343] Re: [Linux - 341] Re: [Linux - 313] Kişisel web ayarları

From: Burak DAYIOGLU (dayioglu@metu.edu.tr)
Date: Wed 23 May 2001 - 01:03:01 EEST

Serdar KOYLU wrote:
> Selamlar..
> cluster bile olabilir. Oncelikle, en one bir cache proxy yerlestirilir.
> Bu GIF'leri filan transfer etmekten web serveri kurtarir. Squid ideal
> bir cozum olur. Web server ile SQL server ayrilir, cunku, guclu bir web

One konulacak proxy SSL-acceleration da yapiyor olabilir; bunu
atlamamali,
SSL konusmayi istemciler ile bu ivmelendiriciler yaparsa, arkadaki
sunucularin yuku pek bi hafifler.

> Ardindan Web serverin kullanacagi SQL Server gelir.

SQL demeyelim yaw, XML ile birlikte bin turlu query-language cikti,
gucenirler valla... :)

> olur" demeden soyle dusunun, Turkiyede 70 kusur vilayet var, bugun
> randimanli bir baglanti icin (ornegin) tapu sisteminde Ilceleri vs.
> sayarsaniz, vilayet basina ortalama 4MBit gerekir. Eski kafayla bir

nasil hesapladin hocam bu 4MBit'i? :) Anlamadim ama pek daha azinin
yetecegi fikrindeyim, biraz acabilir misin? :) (Pek guldum ama n'olur
kizma; art niyet yok... Kafadan 4Mbit'e kitlenmissin, sasirtti...)

> icin soylediginiz cozum yeterlidir. Fakat NFS buyuk capta transferler
> icin uygun degildir. Burada Win2000 DataCenter, AIX, IRIX, Solaris, en
> azindan FreeBSD tercih etmelisiniz. Linux'un bu tur enterprise
> sistemler icin yetersiz oldugu maalesef dogrudur. Ama, ulkemizde bu

enterprise icin Linux hangi gerekce ile yetersiz diyoruz? biraz
aciklamayi
hak ediyor sanirim...

Genelde bu turden beklentileri olan mekanlarda SAN kullaniliyor;
aciklamalarda Serdar Hocam hic storage area network'lere deginmemis...

Bu boyda bir yerde file-sharing vs. konseptleri kalmaz, kalmamalidir.

sevgiler, selamlar,
-bd