[Linux - 401] Re: [Linux - 343] Re: [Linux - 341] Re: [Linux - 313] Kişisel web ayarları

From: Serdar KOYLU (serdarkoylu@yahoo.com)
Date: Wed 23 May 2001 - 17:56:08 EEST

Selamlar..

Neden bilmem, cevap yazmaya basladim mi kantarin topuzunu oyle bir
kaciriyorum, serde gevezelik de olunca bakiyorum mail olacak kitap ile
makale arasi bir sey, biraz da meshur anlatim kitligimiz eklenince
boyle seyler oluyor artik, kusura bakmayin...

--- Burak DAYIOGLU <dayioglu@metu.edu.tr> wrote:

> yerlestirilir.
> ideal
> web
>
> One konulacak proxy SSL-acceleration da yapiyor olabilir; bunu
> atlamamali,
> SSL konusmayi istemciler ile bu ivmelendiriciler yaparsa, arkadaki
> sunucularin yuku pek bi hafifler.

> SQL demeyelim yaw, XML ile birlikte bin turlu query-language cikti,
> gucenirler valla... :)

+1

... ortalama 4MBit. Sezgisel bir yaklasimla yapilmis bir hesapti. Siz
10 Mbit derseniz onada itiraz etmem. 1 MBit derseniz, belki soyle bir
itirazim olur. Bugun ortalama bir tapu dairesinde 15-20 kisi kuyrukta
bekler. Her dairede ort. 6 memurdan, 5 ilceye 30 Memur eder. 30 Memura
1 Mbit paylastirdiginizda, 30 Kbit gibi bir rakam elde edersiniz. Tapu
isi yaptiranlar bilir. Tapularda resim kayitlarinin (arsa krokisi,
sehir plani, kadastro haritalari vs.) yaninda upuzun secereler
mevcuttur. Eger vatandasin isi gorulecekse, bu 30K ile orada is yapmak
zor olur. Bunu takdir edersiniz, tapu krokisi gostermek icin 3 dakika
beklemek ? Birde yanlis paftayi girmisiz hadi tekrar.. Adam basi
100KBit iyi bir rakamdir, memur surasimiydi deyip vatandasin gozune
bakincaya kadar ekrana gelir bu cizim. Ama bizde genelde bu isler
birilerini zengin etmek icin yapilir, vatandasin isi icin degil. Bu da
baska listenin tartismasi... Bir arkadasin soyledigi gibi, millet
evinde 1 Mbit kullaniyor artik.. Ama bu isi en iyi tapuda gorevli
arkadaslarimiz var onlar bilebilir, onlar varken bizim boyle gazel
okumamiz komik oluyor. Kabaca adam basi 56 KBit'ten (modem hizi) bir
hesap yapip yazarlarsa gercek rakami ogrenmis oluruz.

Gelelim isin ozune. Bir vilayetteki resmi daire icin, ilcelerle
birlikte 4MBit cokmu ? Vatandasin parasini saga sola hortumlatmasalar
daire basina 10 MBit bile olur ulkede.. Bu da sunu gosterir, biz hala
yayayiz bu bir, ancak boyle bir sistem kuruyorsaniz dedigimiz gibi
enterprise sistemlere ihtiyaciniz olur bu iki...

> nasil hesapladin hocam bu 4MBit'i? :) Anlamadim ama pek daha azinin
> yetecegi fikrindeyim, biraz acabilir misin? :) (Pek guldum ama n'olur
> kizma; art niyet yok... Kafadan 4Mbit'e kitlenmissin, sasirtti...)

> transferler
> en

> enterprise icin Linux hangi gerekce ile yetersiz diyoruz? biraz
> aciklamayi
> hak ediyor sanirim...

> Genelde bu turden beklentileri olan mekanlarda SAN kullaniliyor;
> aciklamalarda Serdar Hocam hic storage area network'lere
> deginmemis...

Meselenin ozu, buyuk bir sistemde verilerle web serverin ayrilmasi
geregiydi, bende ornek olsun diye boyle basitce bir yapilandirma
anlattim. Elbette buna pek cok sey eklenebilir. Ama herhalde benim
gorusum dogru imis, boyle bir sistem, Apache+local DB App. ile
cozulmez. Load balancingin en iyisi, yani hizmeti farkli yerlerde
yapmak gerekirmis.

Ben herseyin dogrusunu bilemem zaten. Gokten zembille inmedim. Ama
goruslerim bunlar. Surada hala HylaFAX'i calistiramamis biri olarak
nacizane bir takim fikirler uretiyoruz. Ama guzel olan su, bazen boyle
mecralara cekilerek ne guzel fikirler ortaya cikiyor. Belki bu listede
SAN nedir hic duymamis insanlar var, bunlar simdi belki merak eder
inceler isi ogrenir. Boylece biz insanlar bilginin kapilarini acmis
oluruz. Bu listenin de gercek amacinin bu oldugunu saniyorum.
Birbirimizle didismekten iyidir.

Simdi belki gocunmusum gibi bir izlenim dogabilir, hemen ekleyeyim.
Bence boyle tartismalar, benim gozumde dostlugun degerini artirir.
Benim yanlisimi bana gosteren insanin elinden opesim gelir.

Saygi ve sevgiler..