[Linux] Re: Ynt: Re: Grupware (maddi yardimlasma..

From: Imran Geriskovan (imran.geriskovan@ims.com.tr)
Date: Thu 26 Jul 2001 - 10:39:44 EEST

Serdar KOYLU wrote:
> Selamlar..
> Cok masum ve guzel bir fikir fakat, ticari felsefeye de GPL felsefesine de
> ters bir durum

He he...
4 sene öncede aynı seyler konusuluyordu. :)
Para kazanmanın "kaka" olduğuna dair dusunceler hep oldu...

Ama zaten bu konuda "yok sen yaptın ben yapmadım" diye bir kavganın gereği yok.
Open software camiasında yazılım "satarak" para kazanan
olmadığı gibi yapmaya niyetlenenlerde çoook büyük kısmı battı zaten. Örnek çok.
Open Source surecinin kendi çocuklarını yemesi söz konusu yani.
Dikkatli olmakta fayda var.

Bu aslında çok güzel bir durum. Çünkü bir mal edinip (burada yazılım sahibi
olmayı kasdediyorum) bundan rant eden bir grubun olamayacağı manasına gelir bu.
Yani OpenSource uzayını bükebilecek bir çekim merkezi oluşamaz.
GPL bunu garanti eder. Bu da GPL uzayında yavaş ama sağlıklı,
topyekün bir kalkınmayı getirir.

Ve eğer kendinize güveniyorsanız hizmet ve know-how konusunda
bedava araçları kullanarak anormal hareket kaabiliyeti yakalamak mümkün GPL uzayında.
Birde sistem yaklaşımınız ve yapacağınız entegrasyon tasarımları
verimli olursa önemli derecede avantaj yakalamanın mümkün olabilir diye düşünüyorum.

Dikkat ederseniz bu saydıklarım için akıllı bir grup insanın
yanyana gelmesi gerekir. ("Yeterlimi?" sorusuna gelince... Onu henüz tam
olarak cevaplayamadım. Ama 1 sene içinde muhtelelen cevaplamış olacağım. :) )
(Bkz. http://www.extropia.com.
Sitenin bir yerlerinde kendi business modellerini anlatan çok guzel bir döküman
olması lazım. En azında 3 sene önce vardı. Arşivimde yerini almıştı.)

Tabii gerçekçi olmak lazım.
Şu an itibari ile anormal paralar kazanmak olası değil.
Ancak 3-5 yıl sonrası için çok guzel yer edinmek
mümkün. (Tabii bu birazda MS in kurmaya çalıştığı ve bir miktarda Amerikanın
göz yumduğu .Net ve çevre birimleri procesinin :) (bir başka değişle
"Dunyanın kapısını elinde tutma projesi") yaygınlaşamamasına bağlı. Ama
görünen o ki Amerikanya :) MS i kendisine her zaman bir kol mesafesi
uzatta tutuyor ve kendi iç organizasyonunda kritik görevler vermiyor.
Dikkat ederseniz *nix sistemlerin us.gov organizasyonlarda başka
hiçbir yerde göremeyeceğiniz bir ezici çoğunluğa sahip olduğunu görürsünüz.
Her neyse. Ben kişisel olarak .Net in çok başarılı olacağını düşünmüyorum.

Ama işin teknik ve ticari kısımları çok farklı seyler ortaya çıkarabiliyor.
İzlemek lazım..

Şimdilik bu kadar..........Imran