[Linux] Re: network anlasilmaz sorun (son durum-negatif)

From: Mustafa OZBAKIR (mozbakir@deba.com.tr)
Date: Fri 06 Jul 2001 - 14:52:44 EEST

Hello Serdar,

Friday, July 06, 2001, 1:56:01 PM, you wrote:

SK> ipchains -F forward
SK> ipchains -A forward -d 64.12.0.0/16 -j DENY
SK> ipchains -A forward -d 205.188.0.0/16 -j DENY
SK> ipchains -A forward -s 192.168.0.0/16 -j MASQ

SK> Boyle bir dene. Elbette son satiri kendi masq ihtiyaclarina uygun
SK> yazmalisin. Paketleri MASQ Ettikten sonra paket formu degisir. Ardindan
SK> yazacagin DENY'ler pek bir ise yaramaz. Sanirim MASQ yapan makinede
SK> dogrudan bloke koymak istedin. O da yapmadi.. Zaten bu sebeplerden
SK> chain metodundan, tables metoduna tasindilar.

SK> Elimdede ICQ yokki deneyeyim. Sen bir deneyip ne oldu bitti cevap
> [...]

abi yaw varmı böle dava. tum networku masq yapmadan önce ayni sekilde
ustelik -s 192.168.1.55/24 ile yaptim.ne istir ne hikmettir
anlayamadim ama herkesin icq su gitti...
yani teorik olarak gerçekten kesin sonuc..ama gel gelelim masq olayi
isi karistiriyor.anladigim kadari ile masq olduktan sonra fark etmez
ne olursa olsun gelen istek fw dan cikiyormus gibi oluyo yaw.yani
192.168.1.55 ipsi firewallla butunlesiyor gibin bisi...

--
Best regards,
 Mustafa                            mailto:mozbakir@deba.com.tr