[Linux] Re: local network yardım

From: ali vardar (ali_vardar@yahoo.com)
Date: Fri 06 Jul 2001 - 14:54:12 EEST

bu satırları www.linux.org tr belegeler
ip maskeleme ve kablonet yazsından aldım
ve gayet duzgun calsııyor.

> /sbin/ipchains -P forward DENY
> /sbin/ipchains -A forward -i eth0 -j MASQ

> Bu bilgiler isiginda sunu soyleyebiliriz. Bu makine,
> kimseyi internete
> cikarmiyor. Belki ethernet kablosu dahi takili

Bu makine su anda acılırken herkese dhcp uzerinden
otomatik ip veriyor dns adresi ve gateway lerini
duzenliyor.
hespi tıkı tıkır nete cıkıp ılerını yapıyor ama local
ag tık yok

> [...]
> herhalde) 192.168.42.254 adresinden nete cikiyorlar
> diye dusunuyorum.
> Bunu tespit etmek icin sunu yapabiliriz. Client
> makinelerden birinin,
> buyuk ihtimalle windoz onlar, default gateway
> adresini kontrol edin.
> Bunun icin calistir kutusundan winipcfg kullanin.
> Ethernet kartinin
> Varsayilan Ag Gecidi alanina bakin. Burada eger
> router'in adresi
> yaziyorsa, bizim tezimiz dogru. Yok, Linux'un adresi
> yaziyorsa, tezimiz
> yanlis. Oncelikle hemen buna cevap gelirse, ona gore

hepsi nette duzgun olark cıkıyorlar linuxta nete
duzgun cıkıyor ama local ag olan 192.168.42.0 / 255
arası bir yere servis veremiyor.

sorun da bu zaten neden nasıl olur ipchainsten baska
birsey yazpılmadı