[Linux] Re: network anlasilmaz sorun (son durum-negatif)

From: Serdar KOYLU (serdarkoylu@yahoo.com)
Date: Fri 06 Jul 2001 - 13:31:32 EEST

Selamlar..

--- Mustafa OZBAKIR <mozbakir@deba.com.tr> wrote:

> ipchains -A forward -s 192.168.1.55/24 -p tcp -d 205.188.0.0/16 -j
> DENY
> ipchains -A forward -s 192.168.1.55/24 -p tcp -d 64.12.0.0/16 -j DENY
>
> olmuyo iste $%/#$$#*-@....ufff...kafayi yiyecem yaw. bu arada not
> olarak tcp kullaniliyor. netstatla kontrol ettim.

ICQ Lanet bir sey. Murat'da soylemis ya, eger TCP ile ulasamazsa UDP'yi
deniyor. Ama en sonunda mutlaka ulasiyor. Yani becerebilecegi her seyi
deniyor. Sen su "-p tcp" yi bir kaldir. Sonra muspet/menfi bir cevap
yaz. Bu benim kisa suren ICQ maceramda buldugum sonuclardi. Bunun ise
yarayip yaramadigini anlamak benim icin onemli. Murat bir noktada daha
hakli, belki rule'lerin devaminda bunu tekrar ACCEPT ettiren bir sey
olabilir. Malum FreeBSD'nin QuickBlock ozelligi yok ipchains'te.

# ipchains-save

kullanirsan daha anlasilir sonuc alirsin.