[terim] Re: codec

From: erkan (erkan@linux-sevenler.de)
Date: Thu 26 Sep 2002 - 11:02:04 EEST

*This message was transferred with a trial version of CommuniGate(tm) Pro*
bbolat@yildiz.edu.tr yazm?s,:

> olmaz. codeci yazilim olarak algilamayin, fiziksel bir cihaz da olabilir(ornek: mp3 codec entegresi, step motorun uzerindeki delikli tur denetim halkasi vsvs.). algoritma,
> bir yapilacaklar listesidir, codec ise bilgiyi amaca uygun hale getirme yontemlerinden biridir. ayrica codec sadece SIKISTIRMA icin kullanilmaz ki. cide5 decoder misali,
> sifreleme icin kullanilabilecegi gibi iletim sirasinda sinyalin bozulma olasiligini azaltmak icin de kullanilir. ornegin dogrusal blok kodlar, trellis kodlar vsvs. codec sozcuk
> [...]

Sizin yaz?n?z? okuyunca akl?ma birden bire geldi.

Peki;

KODlay?c?/kod cosuCU => KODCU

gibi birsey UYDURULSA, hem "s,ifreleyen" hemde "des,ifre" eden bir anlam
ç?karm? ? Yani yap?lan is,lemler sonuçda KOD ile ilgili...

I.simden tekrar meslek türetir gibi,( örn:KAPI-> KAPICI) bizde 'CU'
ekinide ekledikmi bu is,leri yapan KODCU olur gibime geliyor.

"KODCU" benim kulag?ma hos, gelmeye bas,lad?:-)

erkaN