[terim] Re: codec

From: bbolat@yildiz.edu.tr
Date: Thu 26 Sep 2002 - 13:10:12 EEST

>KODlay?c?/kod cosuCU => KODCU
>
>gibi birsey UYDURULSA, hem "s,ifreleyen" hemde "des,ifre" eden bir anlam
>ç?karm? ? Yani yap?lan is,lemler sonuçda KOD ile ilgili...
>I.simden tekrar meslek türetir gibi,( örn:KAPI-> KAPICI) bizde 'CU'
>ekinide ekledikmi bu is,leri yapan KODCU olur gibime geliyor.

bence pek yakisikli olmadi. kodcu deyince sanki kod ureticisi gibi algiliyorum. codec kod uretmez ki, kodlanmis bilgi uretir. kod uretmek gibi ayri bir eylem bicimi olmasa
olurdu, ama kod uretmek kodlamaktan ayri, bambaska bir is. zaten o yuzden coder anlaminda kodlayici deniyor. yoksa kodcu daha kisa, coder yerine kodcu derdik.
yani biraz muglak bir ifade bence. biraz daha dusunmekte fayda var. ha, bir de kodlama islemini sadece sifreleme olarak dusunmeyin. bir belgeyi ziplerken aslinda
kodlamakta oldugunuzu da goz onunde bulundurun. hatta osym formlarinin okunmasi bile bir cesit kod cozme islemidir. aslinda bana sorarsaniz ise "kodlama" ve
"kod" dan baslamamiz gerekirdi. belki o zaman daha duzgun onermelerde bulunmamiz mumkun olurdu.
saygilar.