[terim] Re: codec

From: bbolat@yildiz.edu.tr
Date: Thu 26 Sep 2002 - 11:45:21 EEST

>SIKISTIRMA ALGORITMASI ya da ALGORITMASI anlamli olabilir mi?

olmaz. codeci yazilim olarak algilamayin, fiziksel bir cihaz da olabilir(ornek: mp3 codec entegresi, step motorun uzerindeki delikli tur denetim halkasi vsvs.). algoritma,
bir yapilacaklar listesidir, codec ise bilgiyi amaca uygun hale getirme yontemlerinden biridir. ayrica codec sadece SIKISTIRMA icin kullanilmaz ki. cide5 decoder misali,
sifreleme icin kullanilabilecegi gibi iletim sirasinda sinyalin bozulma olasiligini azaltmak icin de kullanilir. ornegin dogrusal blok kodlar, trellis kodlar vsvs. codec sozcuk
anlami ile hem kodlama hem de kod cozme isini birlikte yapabilen cihazdir. ben mikrohaberde yazarken kodlayici/kod cozucu diye uzun uzun yazardim. ama derslerde
anlatirken de kodek diyorum, tahtaya kodek diye yaziyorum. erkan@linux-sevenler.de'nin de dedigi gibi zor bir soru. uzun uzun yazarim derseniz kodlayici/kod
cozucu, yok kisaltmam lazim derseniz kodek uygun olur sanirim.
kolay gele.