[terim] Re: Import - export

From: Baris Simsek (simsek@sumela.bimel.com.tr)
Date: Mon 06 May 2002 - 09:54:03 EEST

On Mon, May 06, 2002 at 11:10:47AM +0300, Cetin, Gorkem wrote:

> Selam,
>
> Bir ornek vereyim. Win XP'de artik her menu, 2000/98'e nazaran iki kati
> genislikte. Bir kavrami anlatmak icin adamlar usenmemis (belki de

[..]

> Farkli bir oneriyle gelelim o zaman:
>
> export= Farkli bicimde kaydet
> import= Farkli bicimde yukle
>
> export=Degisik bicimde kaydet
> import=Degisik bicimde yukle
>
> export=Farkli bicimde aktar
> import=Farkli bicimde yukle

> gibi. Sanirim ucuncu oneri daha genel anlamda kullanilabilir. Bu arada
> listeyi takip eden baskasi yok mu? :)
>
> --
> Gorkem

aktarmak dogrusu aklima gelmemisti. export icin iyi bir karsilik oldugunu dusunuyorum. Kelime anlami olarak ihracin islevi yapiyor gibi ama ticari anlamdaki ihrac yerlesmis ve aktarmak insanlara daha cok transport, tasima gibi seyler ifade ediyor. Yine de bilgisayar dunyasi icin aktarmak hem yuklemek (disarda bir yere, file transfer gibi birsey) hem cevirmek (farkli kaydet gibi birsey), hem de ortam degistirmek (veri tabanindan dosyaya export gibi) anlamlarini veriyor.

Dolaysiyla export = aktarmak diyebiliriz bence.

import'un da benzemesi icin bir karsilik bulmak uygun olacak. Genel olarak "yukle" kelimesi karsiliyor. Ama burda ince bir nokta var. Biz yuklemek'i genelde icerden disari yonunde kullaniriz. Ornegin ati yuklemek. Kendi elimizdeki birseyi atin sirtina vuruyoruz. Yada dosya yuklemek. Kendi diskimizdeki dosyayi karsiya yukluyoruz. Tam tersi de dusunulebilir ama genel olarak bu sekilde kullaniliyor.

Almak belki bir alternatif olabilir import icin. Yukardaki onerinizi su sekilde degistirecegim bu durumda: "Farkli bicimde al". Yada getirmek. Bu daha uygun gibi. Cunku eylem olarak "aktarmak" fiilinin tersi. import-export arasindaki iliski getirmek-aktarmak arasinda da var. Yon olarak da anlam olarak da.

Degisik alternatifler sundum. Secimi size birakiyorum. Benim gorusum:

export=aktarmak
import=getirmek

selamlar...